قائم مقام پیشین دانشگاه الازهر:

صهیونیسم، عامل توهین به اسلام است

صهیونیسم، عامل توهین به اسلام است
چهارشنبه 22 شهريور 1391 - 13:29

يكي از علماي مصري و قائم مقام پيشين دانشگاه الازهر، صهيونيسم بين الملل را عامل توهين به مقدسات اسلامي دانست و از مسلمانان سراسر جهان خواست به دفاع از دين و پيامبر خود برخيزند.

شيخ "محمود عاشور" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: مسلمانان اجازه نمي دهند به مقدسات و الگوهايشان به ويژه پيامبر اكرم(ص) توهين شود؛ كساني كه فيلم توهين آميز علیه پيامبر اكرم (ص) ساخته اند، بي اخلاقي و بي دين بودن خود را جار زده و نشان داده اند که به ارزش ها، اديان و مقدسات احترام نمی گذارند.

این عالم دینی مصری، افزود : مسلمانان به همه پيامبران ايمان دارند و آنان را تقديس كرده و محترم مي شمارند؛ اين رفتار بر اساس آموزه هاي دين مبين اسلام شكل گرفته است، در واقع اديان و پيامبران خط قرمزي هستند كه نبايد به آن ها تعرض شود و كسي حق ندارد اين مقدسات را مورد تمسخر قرار دهد.

قائم مقام سابق الازهر با تاكيد بر اینکه كه مسلمانان در قبال اين حرمت شكني سكوت نخواهند كرد و افزود : تری جونز، كشيش آمريكايي که دوبار به قرآن توهین کرد و شروع کننده اینپونه حرکات ضد اسلامی است، دين ندارد و بايد به خاطر جریحه دار کردن احساسات يك و نيم ميليارد مسلمان با او برخورد شود.

شیخ عاشور تمام مسلمانان جهان را به دفاع از ايمان، اعتقاد، دين و پيامبرشان فراخواند تا ديگر هيچ كس جرات نكند به مقدسات مسلمانان تعرض كند و افزود:دمكراسي اين نيست كه هر كس اجازه داشته باشد به ديگران ناسزا گفته و توهين كند.

قائم مقام سابق الازهر با بيان اين كه عامل حرمت شكني اخير، صهيونيسم بین الملل است، خاطر نشان كرد: صهيونيسم ربطي به يهوديت ندارد، بلكه جنبشي نژادپرستانه و خصمانه است كه از دين براي رسيدن به اهداف خود و سلطه بر سرزمين های ديگر و استعمار سوء استفاده مي كند.


شيخ محمود عاشور در پايان تاكيد كرد: هدف از حرمت شكني اخير ضد پيامبر اكرم (ص) فتنه انگيزي و جنگ افروزي ميان پيروان اديان و دسيسه افكني ميان طيف هاي جامعه است.

11-22:42




 



پربیننده ترین خبرها