رای الیوم تحلیل کرد:

رعشه پیروزی ارتش سوریه بر اندام اسرائیل

رعشه پیروزی ارتش سوریه بر اندام اسرائیل
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 08:04

ستون نویس روزنامه فرامنطقه ای "رای الیوم" در واکنش به پیروزی های ارتش سوریه و شکست برنامه های آمریکا در منطقه نوشت: پیروزی ارتش دمشق رعشه بر اندام تل آویو انداخته است.

العالم ـ سوریه

«ربی یوسف شاهین» در این یادداشت می نویسد: از آغاز جنگ سوریه، آمریکا تلاش کرد، منطقه را برای حمایت رژیم صهیونیستی تجزیه کند، اما پیروزی ارتش دمشق، نقشه سیاسی و نظامی خاورمیانه را از نو ترسیم کرد و در این شرایط بود که آمریکا در صدد ایجاد راهبرد جدیدی متناسب با وضعیت تازه ای که ارتش سوریه ترسیم کرده بود، برآمد، بی تردید این پیروزی ترس بر اندام مقام های کاخ سفید و رژیم اشغالگر انداخت و تغییرات جدید نشانگر پایداری دمشق و محور مقابله در برابر شکست محور واشنگتن است.
تغییرات راهبردی دمشق در منطقه دور از انتظار واشنگتن بود و چنین پیش بینی نمی شد، دولت سوریه اینگونه مقاومت از خود نشان دهد، اما حقیقت متفاوت با جاه طلبی های آمریکا بود.
افزون بر اتاق های عملیات در کشورهای ترکیه، اردن و اسرائیل، هزینه شدن میلیاردها دلار سرمایه برای جنگ سوریه و حضور هزاران عناصر تروریستی که از مناطق مختلف جهان در این کشور گردآمده بودند، نقشه های طرح ریزی شده در سوریه با شکست روبه رو شد و پیروزی با ارتش دمشق همراه بود به گونه ای که امروزه شاهدیم ارتش بشار اسد در هر منطقه ای که وارد می شود، پیروز از آن بیرون می آید.
رهبران دمشق با ارسال پیام هایی جدی به حامیان مالی و نظامی تروریست ها به آنها اعلام کردند، دست از حمایت مزدوران خود در میدان های جنگی سوریه بردارند، در غیر این صورت با پاسخی کوبنده روبه رو خواهند شد. 

پیام های سوریه به حامیان جنگ، رعشه بر تن رژیم صهیونیستی انداخته است به گونه ای که پیروزی های اخیر دمشق، موجب وحشت اشغالگران شده است که این موضوع را می توان در اظهارات رهبران رژیم اشغالگر قدس به روشنی مشاهده کرد.
مهم ترین نشانه های ترس مقام های رژیم اشغالگر از پیام های دمشق را می توان در اظهارات "یووال اشتاینز" وزیر انرژی رژیم صهیونیستی دید که این موضوع کاملا طبیعی است، به ویژه پس از آن که پدافند هوایی سوریه جنگنده اف 16 آنها را سرنگون کرد، تاکتیک های جنگی آنان را به هم ریخت و این رژیم را در ترس فرو برد.

نتیجه پیروزی ارتش سوریه، ترامپ را وادار کرده است، در اندیشه خروج نیروهایش از سوریه باشد که ناتوانی واشنگتن از تغییرات ناشی از توازن قدرت و دستیابی به هرگونه دستآورد سیاسی و نظامی را تایید می کند به طوری که موازنه قدرت به سود ارتش بشار اسد تغییر کرده است، بنابراین اسرائیل و واشنگتن بعد از این برای هر اقدامی که در سوریه انجام می دهند باید حساب کار خودشان را بکنند، چرا که با پاسخ سختی از سوی دمشق روبه رو خواهند شد.

پربیننده ترین خبرها