دبکا فایل گزارش داد

طرح ابومازن برای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین

طرح ابومازن برای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 11:01

رسانه‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند در حالی که محمود عباس ضمن مخالفت با آتش‌بس در غزه، تصمیم دارد تشکیلات خودگردان فلسطین را منحل کند، حماس اما به دنبال بهبود زندگی مردم غزه با پذیرفتن طرح مصر است.

العالم - فلسطین اشغالی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با طرح مشترک مصر و سازمان ملل جهت برقراری آتش‌بس در غزه مخالفت کرده و خواستار موضع سخت‌تر حماس در برابر رژیم صهیونیستی شده است.

وبگاه امنیتی «دبکافایل» وابسته به منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گزارش داد که عباس علاوه بر رد این طرح، رویکرد تقابل‌جویانه‌ای علیه رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده و از حماس نیز خواست که با او همراهی کند.

بر این اساس، عباس و جنبش فتح با بیان اینکه طرح آتش‌بس فقط به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد بود، تاکید کردند که نه سازمان ملل و نه مصر می‌توانند آینده نوار غزه را تعیین کنند بلکه این خود فلسطینیان هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

دبکافایل 3 مرحله برای این سیاست عنوان کرد و نوشت: «اقدام اول ابومازن، تشویق حماس به تداوم حملات علیه اسرائیل و نپذیرفتن طرح آتش‌بس است. این اولین بار است که رئیس تشکیلات خودگردان، در کنار رقیب خود یعنی حماس قرار می‌گیرد».

گام‌های بعدی، به ادعای دبکا، «منحل کردن تشکیلات خودگردان فلسطین»، سپس تعلیق به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و ابطال توافقات 1993 در «اسلو» است.

در همین راستا، یک مقام ارشد حماس به روزنامه «هاآرتص» گفت که در حال حاضر سه سناریو برای سرنوشت نوار غزه وجود دارد: «تقابل نظامی تمام عیار با اسرائیل، توافق آتش‌بس موقت یا مصالحه طولانی‌مدت بر پایه تبادل زندانی و رفع محاصره (غزه)».

وی با رد مخالفت عباس و جنبش فتح با طرح آتش‌بس، گفت که گزینه سوم هم‌اکنون روی میز است و تشکیلات خودگردان نیز هرچقدر که بخواهد می‌تواند از حماس انتقاد کند ولی در حقیقت آنها کسانی هستند که باید بخاطر اقداماتشان سرزنش شوند.

این مقام حماس که نامش فاش نشد، اضافه کرد: «غزه در آستانه فروپاشی است که یکی از دلایل آن تحریم‌های اعمالی تشکیلات خودگردان بر این باریکه است، پس حماس برای پذیرفتن پیشنهادی که رنج مردم غزه را کاهش داده و با رفع محاصره، آسایش واقعی به آنها اعطا کند، درنگ نخواهد کرد».

این درحالی است که طی هفته‌های اخیر و درپی خلاقیت گروه‌های فلسطینی در ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌‌زا به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، رژیم صهیونیستی به حملات تلافی‌جویانه علیه نوار غزه روی آورده و وضعیت در این منطقه شدیدا ملتهب شده است. بعد از این حوادث بود که مقاماتی در تل‌آویو به صورت مخفیانه از مصر و سازمان ملل خواستند تا طرحی را برای آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در نوار غزه و توقف پرواز بادبادک‌های آتش‌زا تدوین کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها