یک خبر چند خط تحلیل؛

پشت پرده ائتلاف ضد یمن و القاعده با نظارت آمریکا

پشت پرده ائتلاف ضد یمن و القاعده با نظارت آمریکا
دوشنبه 15 مرداد 1397 - 20:38

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار گزارشی از همکاری پنهانی ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان با تروریست های القاعده و با نظارت آمریکا خبر داد. در نگارش پیش رو تحلیلی مختصر از پشت پرده این همکاری ارائه شده است.

العالم-یمن

خبر:

در گزارش آسوشیتدپرس درخصوص همکاری پنهانی ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان و تروریست های القاعده در یمن تاکید شده است که آمریکا از این همکاری حمایت می کند. این ائتلاف در چارچوب توافق های پنهانی با سران القاعده در یمن در قبال خروج آنها از برخی مناطق به همراه تسلیحاتشان و همچنین عضویتشان در گروه های مزدور وابسته به این ائتلاف مبالغ هنگفتی پول پرداخت می کند.

تحلیل:

  • به نظر می رسد که ائتلاف ضد یمن از انعقاد توافق نامه و قراردادهای متعدد با تروریست های القاعده در یمن به عنوان دستاویزی برای جبران و سرپوش گذاشتن بر شکست خود در مقابل ارتش و نیروهای مردمی حامی از آن استفاده می کند. این ائتلاف از تروریست های القاعده در یمن حمایت مالی می کند بدون آنکه به خطرات آن برای ملت و امنیت یمن توجه داشته باشد.
     
  • با انتشار این گزارش تشت رسوایی ائتلاف عربستان، امارات و آمریکا بر بام افتاد چنانکه این ائتلاف سه گانه همواره با توسل به حربه های رسانه ای مدعی هستند که درحال تلاش برای نابودی گروه های تروریستی در یمن به ویژه القاعده هستند انتشار این گزارش که مستند بر مشاهدات و تحقیقات عینی و مصاحبه با مسئولان یمنی و برخی اعضای القاعده است به خوبی بیانگر آن است که  عربستان، امارات و آمریکا نه تنها در پی نابودی گروه های تروریستی در یمن نیستند بلکه نقش عمده ای در تقویت القاعده و فروپاشی یمن دارند.
     
  • حمایت مالی و لوجستیکی  که ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان از تروریست های القاعده در یمن به عمل می آورند به مثابه خیانت این گروه به ائتلاف جهانی ضد تروریسم است و باید این کشورها به جرم حمایت از تروریسم و القاعده و تلاش برای جذب آنها در گروهی تحت عنوان دروغین  "نیروهای مشروعیت" محاکمه شوند.

پربیننده ترین خبرها