ایران به تولید 35 میلیون تن فولاد تا پایان امسال دست می یابد

ایران به تولید 35 میلیون تن فولاد تا پایان امسال دست می یابد
سه شنبه 16 مرداد 1397 - 23:07

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) گفت: تولید انواع محصولات در صنعت فولاد کشور تا پایان امسال به 35 میلیون تُن خواهد رسید.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

مهدی کرباسیان عصر سه شنبه در آیین گشایش دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در اصفهان، ظرفیت کنونی تولید فولاد در کشور را حدود 32 میلیون تُن برآورد کرد و افزود: این میزان در سال 92 حدود 21 میلیون تُن بود. 
وی خاطرنشان کرد: در چهار ماهه ابتدایی امسال، میزان تولیدات فولاد هشت میلیون تن بود که حدود 2.7 میلیون تن آن به خارج صادر شد. 
او ادامه داد: ایران سال گذشته رکورد بیشترین تولید فولاد را در سال های گذشته ثبت کرد و صادرات فولاد به کشورهای دیگر را به 9 میلیارد دلار رساند. 
مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: میزان مصرف داخلی فولاد بالغ بر 16 میلیون تُن است و باید مازاد تولید را به کشورهای دیگر صادر و بر مبنای این هدف، سیاست ها و برنامه های جدید را تبیین کرد. 
کرباسیان با اشاره به پیشرفت کشورمان در عرصه تولید فولاد تصریح کرد: برای مثال در سال 92 از کشورهایی نظیر بحرین، گندله وارد می‌کردیم اما اکنون جزو صادرکنندگان محصولات مختلف نظیر آهن اسفنجی و کنستانتره هستیم. 
وی گفت: در سال 92 نبود توازن بین چرخه تولید و صادرات فولاد وجود داشت، اما هم اینک این چرخه تا حد زیادی اصلاح شده است. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست های جدید ارزی و اصلاح سیاست های گذشته نشانه قدرت دولت است زیرا دولت پذیرفت که سیاست گذشته غلط بوده و با شجاعت اقدام به اعلام و اصلاح آن کرد. 
وی با اشاره به سخنان چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود فولاد از ارکان توسعه این کشور به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: وقتی رئیس جمهوری آن کشور از صنعت فولاد به عنوان اصلی‌ترین منبع کسب ثروت و صادرات یاد می‌کند، ما هم باید بیش از گذشته به اهمیت تولید فولاد و توسعه این صنعت واقع شویم. 
به گزارش ایرنا، دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته در 333 غرفه، عصر سه شنبه در اصفهان آغاز بکار کرد. 
در این نمایشگاه بیش از 150 شرکت داخلی از استان‌های تهران، اصفهان، کرمان، آذربایجان شرقی، فارس، مرکزی، قم و خراسان رضوی و همچنین شرکت های خارجی و نمایندگان شرکت‌های بین ‌المللی در 333 غرفه و در مساحتی بالغ هشت هزار مترمربع، توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته اند. 
آخرین دستاوردها در زمینه‌های ریخته‌گری، تولید فولاد، چُدن و فلزات غیرآهنی، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، تصفیه ‌خانه‌ های صنعتی و خدمات صنعت متالورژی و شکل ‌دهی فلزات در این نمایشگاه در معرض بازدیدکنندگان قرار گرفته است. 
در حوزه معدن و صنایع معدنی نیز مواد معدنی فلزی و غیرفلزی، انواع زغال سنگ و کُک، مشاوره و ژئوتکنیک، اکتشاف، حفاری و استخراج، انواع تجهیزات معدن، ماشین‌‌آلات سنگین، فرآوری و پیمانکاری معادن به نمایش گذاشته شده است. 
دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تا نوزدهم مردادماه و از ساعت 16 تا 22 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در جوار پل تاریخی شهرستان پذیرای علاقه مندان است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها