گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و مصر درباره مسائل منطقه

گفتگوی وزیران خارجه آمریکا و مصر درباره مسائل منطقه
پنج‌شنبه 18 مرداد 1397 - 10:39

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه این کشور در دیدار با همتای مصری‌اش در واشنگتن، درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ از قبیل سوریه، لیبی، مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی رایزنی کرد.

العالم- مصر 

در حالی که رایزنی‌های مقام‌های آمریکایی با کشورهای مختلف عربی درباره طرح سازش موسوم به «معامله قرن» ادامه دارد، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن این هفته میزبان همتای مصری‌اش بود.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره دیدار پامپئو با «سامح شکری» وزیر خارجه مصر، آمده است: «آنها درباره مشارکت مستحکم و قوی آمریکا- مصر و کمک نظامی آمریکا به مصر صحبت کردند».

طبق این بیانیه، وزرای خارجه آمریکا و مصر، درباره «همکاری‌های نزدیک» بین دو کشور در مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای از قبیل سوریه، لیبی» و مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین رایزنی کردند.

وزارت خارجه آمریکا همچنین خبر داده که «نقش مهم جامعه مدنی در مصر و اهمیت حفاظت از حقوق بشر» از دیگر محورهای رایزنی پامپئو با میهمان مصری خود بود.

سفر وزیر خارجه مصر به واشنگتن در شرایطی انجام شده که پیشتر گمانه‌زنی‌هایی درباره اختلاف نظر بین قاهره با واشنگتن در برخی مسائل از قبیل سوریه و مذاکرات سازش مطرح شده است.

مصر در میان کشورهای تاثیرگذار عربی، از جمله معدود کشورهایی بوده که از زمان اوج گیری بحران در سوریه تاکنون، ضمن مخالفت با تلاش‌ها برای سرنگونی دولت این کشور، روابط خود با دمشق را حفظ کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها