جاسوسي بی بی سی از آسانژ در سفارت اکوادور در لندن

جاسوسي بی بی سی از آسانژ در سفارت اکوادور در لندن
جمعه 19 مرداد 1397 - 09:40

بی بی سی در نامه‌ای از ساکنان ساختمان روبروی سفارت اکوادور در انگلیس -که مؤسس ویکیلیکس به آن پناهنده شده است- خواست تا اجازه دهند برای زیرنظر گرفتن این سفارتخانه دوربین‌هایی بیرون ساختمانشان نصب شود.

 

العالم - اروپا

اسپوتنیک -- لنین مورنو، رئیس جمهور اکوادور به تازگی موضوع خروج جولیان آسانژ، مؤسس ویکیلیکس از سفارت اکوادور در انگلیس را مطرح کرده است. آسانژ از بیم اینکه پلیس انگلیس او را دستگیر کند و به آمریکا بازگرداند، در سفارت اکوادور مخفی شده است.

ویکیلیکس پنجشنبه در صفحه خود در توئیتر عکسی از نامه‌ای را قرار داد که برخی از ساکنان ساختمان روبروی سفارت اکوادور در انگلیس -که آسانژ در آن پناهنده شده است- دریافت کرده اند. در این نامه که لوگوی شبکه بی بی سی در گوشه بالای سمت راست آن دیده می‌شود، مجوز نصب دوربین‌های دائمی در بیرون ساختمان برای زیر نظر گرفتن سفارت اکوادور درخواست شده است.

در این نامه، انگیزه از این کار، پوشش خبری بهتر موضوع آسانژ اعلام، و قول داده شده است که هر گونه مزاحمتی (که برای ساکنان ساختمان ایجاد شود) جبران خواهد شد. همچنین در این نامه نشانی پست الکترونیک جاناتان ویتنی برای کسانی که علاقه‌مند به قبول این پیشنهاد هستند، ذکر شده است. ویتنی از سردبیران شبکه بی بی سی است.

جولیان آسانژ، سردبیر ارشد ویکیلیکس از بیم استرداد به آمریکا، از سال ۲۰۱۲ در سفارت اکوادور در انگلیس زندگی کرده است. وی اگر به آمریکا بازگردانده شود، به علت انتشار اسناد نظامی و دیپلماتیک آمریکا در ویکیلیکس مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت. رئیس جمهور اکوادور به تازگی موضوع اخراج آسانژ را از سفارت مطرح کرد,، اما تصریح کرد انگلیس باید ایمنی وی را تضمین کند.

وی در حالی این سخنان را بیان کرد که رسانه‌ها گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر کردند که اکوادور ممکن است پیاهندگی آسانژ را لغو کند و وی ممکن است داوطلبانه آنجا را ترک کند.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها