ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین جنایت ائتلاف سعودی ها را در صعده محکوم کرد

ائتلاف ۱۴ فوریه بحرین جنایت ائتلاف سعودی ها را در صعده محکوم کرد
جمعه 19 مرداد 1397 - 18:49

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین در بیانیه‌ای جنایت تازه ائتلاف سعودی-آمریکایی در صعده یمن که به کشته شدن بیش از ۵۰ دانش‌آموز یمنی منجر شد، را محکوم کرد.

العالم - بحرین

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه در بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت ائتلاف سعودی-آمریکایی در حمله به اتوبوس دانش‌آموزان یمنی، تأکید کرد که جنایت ائتلاف سعودی علیه ملت یمن شبیه به جنایت رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و جنایت‌های این رژیم در گذشته در لبنان است.

در این بیانیه آمده است: «هواپیماهای ائتلاف (سعودی- آمریکایی) در مقابل چشمان جهانیان و کشورهای مدعی حقوق بشر به اتوبوس کودکان در یک بازار پر ازدحام حمله کرده و ۵۰ کودک را به قتل رسانده و ۷۷ نفر دیگر را زخمی کردند در حالیکه این کودکان در حال مراجعه به کلاس تابستانی آموزش قرآن کریم بودند.»

بنابر گزارش وبگاه «اللؤلؤه»، ائتلاف مذکور با اشاره به اینکه واژه‌های محکوم کردن برای این حجم از تجاوزات تروریستی کافی نیست، از جامعه جهانی خواست تا تصمیمات قاطعی در برابر تجاوزات سعودی‌ها اتخاذ کنند.

جنگنده‌های سعودی روز گذشته شهر «ضحیان» واقع در استان «صعده» در شمال یمن را بمباران کردند.

پایگاه خبری جنبش انصارالله اعلام کرد که در این حمله، یک بازار در شهر ضحیان هدف قرار گرفت که طی آن 39 شهروند یمنی کشته و 51 تن دیگر زخمی شدند که اغلب آنها کودک بودند.

وزارت بهداشت یمن هم اعلام کرد که در حمله روز پنجشنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به بازار شهر «ضحیان» واقع در استان شمالی «صعده» و اتوبوس دانش‌آموزان، ۵۰ نفر شهید و ۷۷ تن دیگر زخمی شدند.

پربیننده ترین خبرها