هدایت جنگ در سوریه توسط آمریکا

هدایت جنگ در سوریه توسط آمریکا
شنبه 25 شهريور 1391 - 08:46

بيروت (العالم) نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني تأكيد كرد: آمريكا هدايت جنگ تروريستي عليه سوريه را به عهده دارد، و تحريم هاي امريكا عليه حزب الله پاسخ شكست خورده اين كشور به تأکيد مقاومت بر مقابله با هرگونه تجاوز با سوريه است.

"غالب قنديل" در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: نخستین دليل تحریم حزب الله ضربه زدن مقاومت لبنان به رژيم صهيونيستي است؛ آمريكايي ها تلاش مي كنند تا به روش هاي مختلف حزب الله را تحت فشار قرار دهند و با اين اقدام به رژيم صهيونيستي روحيه بدهند.

وي افزود: عامل دوم مواجه شدن طرح امريكا براي جنگ عليه سوريه با موانع جدي و به وجود آمدن تحولاتي در زمينه وضعيت داخلي سوريه است كه اين تغييرات به نفع مسير جنگ جاري امريكا و دستگاه اطلاعاتي آن عليه سوريه نيست؛ زيرا افكار عمومي سوريه امروزه بيش از پيش خواستار خروج گروه‌هاي مسلح حاضر در شهرها و روستاهاي اين كشور است و مردم از ارتش سوريه درخواست مي كنند تا همه مناطق را از ناآرامي و حضور افراد مسلح پاكسازي كنند.

قنديل خاطرنشان کرد: آمريكا در حال حاضر جنگ آشكاري عليه سوريه به راه انداخته است، و رئيس سازمان سيا فرماندهي اتاق عمليات این جنگ را به عهده دارد.

وی تأکید کرد:  روزنامه هاي واشنگتن پست و لس آنجلس تايمز دو ماه پيش به حضور يك گروه از افسران ارشد سازمان سيا در تركيه و فرستادن دستگاههاي مخابراتی به ارزش 300 ميليون دلار براي ترروريستها خبر داده بودند. هدف اين افسران فرماندهي عمليات تروريستي در خاك سوريه بود.

غالب قنديل تأکید کرد: در دوره اخير شاهد افزايش تنش‌ها در لبنان با تحريك امريكا و عربستان با هدف سقوط دولت در این کشور بوده ایم. آنها انتظار داشتند حوادث شمال لبنان به تغييري بينجامد كه در نتيجه آن كابينه سقوط كند و اين امر باعث افزايش شانس گروه 14 مارس در زمينه بازگشت به قدرت از طريق انتخابات شود. اما به علت قدرت مردم لبنان و مخالفت آنها با بازگشت جنگ داخلي و توانايي ارتش در زمينه كنترل اوضاع، اين توطئه در شمال كشور به شكست انجاميد.

اين كارشناس لبناني افزود: همزمان بودن سخنان سعد حريري و تصميم امريكا امري تصادفي نبود و اين امر نشان مي دهد امريكا به گروه حريري دستور تحريك فضاي سياسي عليه حزب الله و نسبت دادن اتهام دخالت در سوريه به مقاومت را داده است. اين در حالي است كه موضع حزب الله درباره بحران سوريه، اعلام شده است.

A.D-14-19:28



پربیننده ترین خبرها