قتل یمنی‌ها به دست تک‌تیراندازهای آمریکایی

قتل یمنی‌ها به دست تک‌تیراندازهای آمریکایی
شنبه 25 شهريور 1391 - 09:44

عضو شوراي عالي احزاب ديدار مشترك يمن، آمريکا را به قتل تظاهرکنندگان يمني اطراف سفارتخانه آمريکا در صنعا متهم کرد.

"محمد الرادعي" در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: در جريان تظاهرات مردم يمن مقابل سفارت آمريكا در صنعا، برای اعتراض به فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام (ص)، شماري از تظاهركنندگان به دست نيروهاي آمريكايي مستقر در اطراف آن سفارتخانه كشته شدند.

وی اظهار داشت: رئيس جمهور يمن به جاي اينكه از امريكا بخواهد به خاطر اين اقدام توهین آمیز و به شهادت رساندن مسلمانان عذرخواهي كند، از رئيس جمهور امريكا به خاطر حمله يمني ها به ساختمان سفارت آن كشور در صنعا معذرتخواهي كرد.

الرادعي با اشاره به حملات مكرر هواپيماهاي نظامي امريكا و بمباران شهروندان يمن و كشته شدن شمار زيادي از آنها به بهانه مبارزه با تروريسم گفت: آمريكايي ها شهروندان يمنی را به سادگي به قتل مي رسانند، آنها به مردم يمن به ديده تحقير مي نگرند و از نظر اقتصادي، سياسي، و نظامي به طور كامل از صهيونيست ها حمايت مي كنند.

الرادعی تأکید کرد: يمني ها به شدت از آمريكا متنفر هستند.

وي با تأكيد بر اينكه امريكايي ها بايد سياست هايشان را درباره اسلام و مسلمانان تغيير دهند و از توهين به مقدسات مسلمانان دست بردارند، افزود: امريكايي ها در چارچوب ادعاي آزادي بيان، از توليد اين فيلم توهين آميز حمايت مي كنند. اين در حالي است كه آنها از انتشار فيلم تجاوزات آشكارشان و  شكنجه زندانيان در ابوغريب عراق جلوگيري كردند.

عضو شوراي عالي احزاب ديدار مشترك يمن تصريح كرد: امريكايي ها با ارسال كشتي هاي جنگي به منطقه در پي آن هستند تا از طريق قدرتنمايي نظامي و ارعاب مردم بحران را حل كنند. اين در حالي است كه ملت هاي عرب و مسلمان به درجه اي رسيده اند كه نمي توان به اين شيوه با آنها تعامل كرد.

محمد الرادعي خاطرنشان کرد: حمايت نامحدود آمريكا از رژيم صهيونيستي، بمباران شهروندان در افغانستان، پاكستان، يمن و كشورهاي ديگر، نشان دهنده نگاه تحقيرآميز آمریکایی‌ها به مسلمانان است. به همين دليل آنها بايد سياست هايشان را در تعامل با اين ملت ها تغيير دهند و از حمايت از حاكمان مستبد دست بردارند و مفاهيم دمكراسي و دفاع از حقوق بشر ادعايي شان را به طور واقعي عملي كنند.

tt-14-22:39

 



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها