مأموریت دشوار الابراهيمي در سوریه

مأموریت دشوار الابراهيمي در سوریه
شنبه 25 شهريور 1391 - 10:04

دبير هيأت هماهنگي مخالفان سوريه گفت، ماموريت "الاخضر الابراهيمي" نماينده سازمان ملل در امور سوريه بسيار دشوار است.

"رجاء الناصر" در گفت‌وگو با شبكه العالم اظهار داشت: الابراهيمي دشواري هاي بسيار زيادي پيش رو دارد ؛ درگيري در سوريه ويرانگر است و باعث تخريب شهرها مي شود و روز به روز بر تعداد كشته ها افزوده مي شود و این درحالی است که افقي براي این درگیری ها نمي توان تصور کرد.

وي تصريح كرد: هیأت هماهنگي مخالفان براي حل و فصل بحران طرحي را ارايه كرده است كه در وهله اول بر آتش بس براي مدت معين و سپس برگزاري گفت‌وگو بين همه طرف هاي درگير به منظور رسيدن به يك راهكار سياسي تاكيد دارد.

الناصر گفت: الابراهيمي به خاطر حل و فصل بحران نياز به توافقي داخلي، منطقه اي و بين المللي دارد زيرا بحران سوريه متاسفانه بين المللي شده است.

وي افزود: هیأت هماهنگي روز جمعه با الابراهيمي نشست داشت؛ و احساس كرديم كه ميزان دشواريها زياد است و بدون همكاري واقعي بين همه طرفها، ماموريت او شكست خواهد خورد و درنتيجه اين شكست تاثيري منفي بر ايجاد راه حل مسالمت آميز خواهد گذاشت.

الناصر تصريح كرد: الابراهيمي تمايل فراواني دارد كه در وهله اول حمايت كامل همه طرف هايي را كه در اين بحران نقش دارند، كسب كند زيرا بدون اين حمايت هرگز نخواهد توانست بحران را حل و فصل ند.

 

tt-14-20:48



پربیننده ترین خبرها