یک سوپرایز تاریخی در انتظار فوتبال ایران

یک سوپرایز تاریخی در انتظار فوتبال ایران
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 18:05

این احتمال وجود دارد که دهه اول مهرماه برای همیشه در تاریخ فوتبال ایران ثبت شود.

العالم _ ایران / ورزشی

دو غول جذاب فوتبال ایران شاید یک اتفاق تاریخی را در فوتبال ایران بر جای بگذارند.

ماجرا از این قرار است که طبق تقویم لیگ برتر، دو تیم فوتبال اسقلال و پرسپولیس باید روز ۵ مهرماه از هفته هشتم لیگ برتر به مصاف هم بروند، اما قبل از این بازی، آن‌ها دو دیدار بسیار حساس در لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

پرسپولیس باید روز ۶ شهریور بازی رفت با الدحیل قطر را در ورزشگاه خلیفه دوحه برگزار کند. این دیدار از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا انجام خواهد شد. بازی برگشت نیز، روز ۲۷ شهریورماه در ورزشگاه آزادی است و برنده مجموع این دو دیدار، راهی نیمه نهایی می‌شود.

استقلالی‌ها نیز در همین مرحله باید به مصاف السد بروند با این تفاوت که آن‌ها بازی رفت را روز ۵ شهریورماه در ورزشگاه آزادی و بازی برگشت را روز ۲۶ شهریورماه در استادیوم اختصاصی باشگاه السد برگزار می‌کنند. برنده این بازی، دیگر تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی خواهد بود.

اگر تصور کنیم استقلال و پرسپولیس با هم به مرحله نیمه نهایی صعود کنند، جدا از آن که پس از سال ها، حضور یک تیم از ایران در فینال آسیا قطعی می‌شود، شاهد جذاب‌ترین دربی خواهیم بود. پرتماشاگرترین دربی قاره آسیا برای اولین بار در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان رقم می‌خورد و اولین رقابت بین المللی این دو تیم نیز ثبت می‌شود.

نکته جالب‌تر اینجاست که در صورت صعود پرسپولیس و استقلال به نیمه نهایی، بازی رفت در تاریخ سه شنبه ۱۰ مهر و بازی برگشت در تاریخ سه شنبه اول آبان برگزار خواهد شد. یعنی ۵ مهرماه، استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر به مصاف هم می‌روند و ۱۰ مهرماه، این دو تیم در لیگ قهرمانان با هم مصاف می‌دهند.

این اتفاق می‌تواند هیجان فوتبال برای هواداران دو تیم استقلال و پرسپولیس را به اوج خود برساند. شاید مصاف آسیایی، مهم‌ترین انگیزه برای سرخابی‌ها جهت عبور از رقبای قدرتمند قطری باشد.

خبرورزشی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها