جنگ تجاری واشنگتن با سایر کشورها موجب منزوی شدن آمریکا می شود

جنگ تجاری واشنگتن با سایر کشورها موجب منزوی شدن آمریکا می شود
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 18:52

یک کارشناس آمریکایی با انتقاد از رویکرد کاخ سفید در آغاز جنگ تجاری با سایر کشورها، عنوان داشت که این قبیل اقدامات تاثیر منفی بر ایالات متحده داشته و موجب منزوی شدن این کشور می شود.

العالم - آمریکا

«دیوید پولاک» از کارشناسان ارشد موسسه خاور نزدیک در واشنگتن در مصاحبه با شینهوا با اشاره به این مطلب گفت: تحریم های اقتصادی که توسط آمریکا در هفته های اخیر علیه ایران، روسیه و ترکیه به اجرا گذاشته شده در نهایت موجب کم رنگ شدن اهداف سیاست خارجی آمریکا می شود.

پولاک در توضیح اینکه چرا آمریکا اقدام به تحریم ایران و روسیه و همچنین تعیین تعرفه بر کالاهای وارداتی از ترکیه نموده گفت: بخشی از این اقدامات به دلیل سیاست کلی تحریم ها است. این اقدامات با توجه به جایگاه سیاسی ترامپ و بخشی از ایدئولوژی اقتصادی وی انجام می شوند. تفکری که سعی در احیای بخش تولید کنندگان سنتی دارد.

بر اساس این گزارش، هر چند تحریم های آمریکا علیه ایران با انتقادات زیادی از جانب هم پیمانان آمریکا مواجه شده اما با این وجود ترامپ بر اجرای این سیاست پافشاری می کند و علاوه بر آن تنش های به وجود آمده میان آمریکا و ترکیه که اعمال تعرفه بر آلومینیوم و فولاد وارداتی از ترکیه بخشی از آنها است نیز اتحاد قدیمی واشنگتن با آنکارا را در معرض تهدید قرار داده به طوری که روز گذشته «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در خصوص به هم خوردن روابط استراتژیک آنکارا- واشنگتن به دلیل اقدامات ترامپ، هشدار داده بود.

علاوه بر این موارد، جنگ اقتصادی آمریکا با چین نیز می تواند مشکلات دیگری را برای آمریکا هم در بخش تجاری و هم در بخش سیاست خارجی به وجود بیاورد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها