نتانیاهو از احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات خبر داد

نتانیاهو از احتمال برگزاری زودهنگام انتخابات خبر داد
يکشنبه 21 مرداد 1397 - 21:29

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که در صورت عدم حصول توافق در خصوص قانون «سرباز‌گیری»، برگزاری زودهنگام انتخابات را اعلام خواهد کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست احزاب حاضر در دولت اعلام کرد که در صورت عدم توافق در ظرف دو هفته آتی در خصوص قانون «سربازگیری»، انتخابات زودهنگام برگزار می‌کند.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه «جروزالم پست»، هفته پیش دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای حل مناقشه قانون «سرباز‌گیری» مهلت چهار ماهه تعیین کرد. این دادگاه پیش از این تا ماه سپتامبر (ماه آتی میلادی) برای حل این مسئله فرصت داده بود.

طبق نوشته این روزنامه، به احتمال زیاد انتخابات در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ یا بین ماه‌های ژانویه و مارس برگزار می‌شود.

قانون سرباز‌گیری از دانشجویان علوم دینی یهودی سال‌هاست به جنجال در فلسطین اشغالی منجر شده است. پیشتر بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، یهودیان ارتدوکس که حدود 10 درصد از جامعه رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهند، از رفتن به خدمت سربازی اجباری معاف بودند، اما در دولت راستگرای بنیامین نتانیاهو با تغییر قانون، خدمت سربازی برای همه اجباری شد.

در شهریور ماه سال گذشته دیوان عالی رژیم صهیونیستی، با تصویب قانون تازه‌ای معافیت مردان یهودی ارتدوکس از خدمت سربازی اجباری را لغو کرد.

 تاکنون خاخام‌ها و طلاب یهودی بارها دست به اعتراضات زده و با نیروهای امنیتی درگیر شده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها