بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های جهان

بازتاب گسترده سخنان مقام معظم رهبری در رسانه های جهان
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 14:28

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم  در حسینیه امام خمینی(ره) بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان  داشت.

العالم - ایران / گزارش

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در بخشی از سخنان مهم خود تاکید کردند: ما فقط وقتی می توانیم وارد بازی خطرناک مذاکره با امریکا شویم که از لحاظ اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به اقتدار مورد نظرمان برسیم و فشارها و هوچی گری های او نتواند در ما تأثیر بگذارد اما در حال حاضر مذاکره قطعاً به ضرر ما تمام می شود و ممنوع است.

درهمین راستا بسیاری از رسانه‌های جهان به بازنشر بیانات ایشان اقدام کردند :

پایگاه خبری اسپوتنیک با اشاره به حرف‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران مبنی بر عدم مذاکره با آمریکا اقدام به بازتاب  سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای کرد.

یورونیوز نیز با تیتر "رهبر ایران به دولت دستور عدم مذاکره با آمریکا را صادر کرد" به انتشار سخنان رهبر پرداخت.

همچنین خبرگزاری فرانسه با تیتر "نه با آمریکا مذاکره می‌کنیم نه وارد جنگ می‌شویم" این بیانات را بازتاب داد.

اکونومیک تایمز نیز با تیتر مشابه "نه با آمریکا مذاکره می‌کنیم نه وارد جنگ می‌شویم" سخنان حضرت آیت‌الله  خامنه‌ای را منتشر کرد.

د نشنال بیشتر بر روی بخشی از سخنان رهبر که به عدم مذاکره با آمریکا تاکید و تمرکز کرد.

سخنان رهبر انقلاب از سوی رسانه‌های عرب زبان هم  مورد پوشش قرار گرفت:

شبکه الجزیره نوشت: رهبر ایران هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را ممنوع کردند.

پایگاه خبری عیون الخلیج نوشت: رهبر ایران اعلام کردند که سوءمدیریت در ایران بیشتر از تحریم های آمریکا به اقتصاد کشور آسیب رساند.

سی ان بی سی عربی نیز نوشت: رهبر ایران اعلام کردند که مدیریت اقتصادی در ایران نیاز به بهبود دارد تا کشور بتواند بهتر در مقابل تحریم های آمریکا مقابله کند.

اسپوتنیک عربی نوشت: رهبری ایران هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا را ممنوع کردند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: آیت الله خامنه‌ای فرمودند آمریکا امروز بار دیگر پیشنهاد مذاکره می دهد، این مساله جدیدی نیست اما اکنون معادلات تغییر یافته است و ما دیگر مذاکره نمی کنیم.

سوئیس اینفو نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبری انقلاب اسلامی ایران تاکید کردند که مشکلات اقتصادی کشورشان تنها به دلیل فشارهای آمریکا نیست بلکه سوءمدیریت داخلی نیز در آنها تاثیر دارد.

روسیا الیوم نیز به بیانات امروز مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: رهبر ایران مسئولان کشورش را از هرگونه گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا ممنوع کرد.

این خبرگزاری ادامه داد: رهبر ایران امروز دوشنبه در یک سخنرانی در تهران اعلام کردند که اگر مسئولان وظایف خود را بهتر و محکم تر و در زمان مناسب انجام دهند تحریم ها تاثیرات زیادی نخواهند گذاشت.

اسکای نیوز عربی با اشاره به اینکه «رهبر ایران مشکلات اقتصادی را داخلی می داند»، نوشت: رهبر ایران اعلام کردند که کارشناسان اقتصادی و بسیاری از مسئولین بر این مسئله متفقند که عامل این مسئله خارجی نیست، درونی است.

برخی از رسانه های مالزیایی نوشتند: رهبر عالی ایران به صراحت اعلام کرد که ایران با آمریکا مذاکره و جنگ ندارد.

تارنمای چپگرای فری مالزی تودی دراین زمینه گزارش داد: رهبر عالی ایران تاکید کرد ایران جنگ یا مذاکره با آمریکا ندارد و با کارکرد بهتر مسئولان تحریم ها بی اثر می شود.

این تارنما افزود: رهبر ایران اعلام کرد مسائل اقتصادی کشور عمدتا ناشی از عوامل داخلی است نه تحریم آمریکا.

این تارنما افزود: رهبر عالی ایران به مردم گفت که مشکل خارجی نیست بلکه داخلی است و البته به این معنا نیست که تحریم ها هیچ تاثیری در این مساله نداشته است اما مساله اصلی نحوه برخورد ما با آن است.

شبکه تلویزیونی خبر آسیا نیز گزارش داد: رهبر ایران به مردم ایران اعلام کرد که این کشور با آمریکا وارد مذاکره نمی شود و هیچ جنگی هم میان دو کشور روی نمی دهد.

این شبکه خبری منطقه ای تاکید کرد: رهبری ایران تاکید کرد مشکلات معیشت امروز از خارج ناشی نمی شوند، بلکه داخلی هستند.

شبکه خبر آسیا نوشت: موضع ایران پس از خارج شدن آمریکا از توافق هسته ای حاکی از آن است که به میز مذاکره با آمریکا برنمی گردد زیرا واشنگتن با زیرپا گذاشتن معاهده برجام که در سال 2015 منعقد شد، عهد شکنی کردو ما به آمریکا  کاملا بی اعتماد هستیم .

روزنامه مالزیایی استار نیز در این زمینه نوشت: آیت الله خامنه ای، رهبر ایران، روز دوشنبه امکان بروز هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده را رد کرد.

این روزنامه پرتیراژ مالزیایی به نقل از مقام معظم رهبری افزود: اخیرا مقامات آمریکایی درباره ایران سخن گفته اند . آنها در مورد جنگ و مذاکرات صحبت می کنند. آنها در مورد احتمال جنگ با ایران اظهار نظر می کنند. جنگی وجود نخواهد داشت . ما هرگز جنگی را آغاز نکرده ایم .

رسانه های خبری ترکیه فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را به شکل گسترده ای منعکس کرده است . 

روزنامه استار با درج عنوان 'با آمریکای متقلب مذاکره نمی کنیم' به تشریح فرمایش دیروز مقام معظم رهبری در جمع قشرهایی از مردم پرداخت و نوشت: رهبر ایران، دولت آمریکا را متقلب خواند و تاکید کرد که با آنها بر سر میز مذاکره نمی نشینیم و این کار را من ممنوع می کنم.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه افزود: آیت الله خامنه ای با صراحت کامل خطر جنگ بر سر کشور ایران را رد کرد و ادبیات آمریکایی ها را بی ادبانه و بی شرمانه دانست.

روزنامه آکشام نیز از دیگر رسانه های ترکیه است که برای انعکاس سخنان رهبر انقلاب عنوان 'مذاکره ای دوباره با آمریکا نداریم' انتخاب کرد و نوشت: به گفته رهبر ایران، تهدید به جنگ و پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکا یک جنگ روانی و بازی پیش پا افتاده ای به شمار می رود که هدف آن مرعوب کردن ترسوها در داخل است.

روزنامه صباح از رسانه های بسیار نزدیک به حزب حاکم ترکیه با انتخاب تیتر 'تصمیم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خصوص مذاکره با آمریکا' به انتشار بخش های از فرمایش مقام معظم رهبری پرداخت و سخنان ایشان را حاکی از جدیت ایران برای مقابله با آمریکا و تسلیم نشدن در برابر فشارهای آنها توصیف کرد.

صباح نوشت: رهبر ایران با ممنوع اعلام کردن هر گونه مذاکره با آمریکا تاکید کرد که جنگی نیز علیه ایران آغاز نخواهد شد که این گفته های آیت الله خامنه ای به رفع نگرانی ها در جامعه ایران کمک می کند.

روزنامه حریت از دیگر رسانه های ترکیه است هم با درج عنوان 'خط و نشان ایران به آمریکا' به انتشار خلاصه ای از بیانات رهبر انقلاب پرداخت و نوشت: رهبر ایران با یادآوری خروج ترامپ از توافقنامه بین المللی هسته ای(برجام)، مذاکره دوباره با دولت آمریکا را بی فایده دانست و این اقدام را ممنوع اعلام کرد.

حریت افزود: به گفته رهبر ایران، افزایش تبلیغات آمریکایی ها علیه نظام جمهوری اسلامی به دلیل خطاهای فاحش برخی عوامل داخلی است که زمینه سوء استفاده را به آنها می دهد.

روزنامه وطن نیز به انتشار فرمایش مقام معظم رهبری در واکنش به تهدیدهای آمریکا پرداخت و با درج عنوان 'به راه مذاکره مجدد با آمریکا وارد نمی شویم' به حکم قاطع آیت الله خامنه ای در پرهیز از مذاکره با واشنگتن اشاره کرد و نوشت: به گفته رهبر ایران، دشمنان این مرز و بوم به ویژه آمریکایی ها علاوه بر عمل نکردن به وعده های خود، در کمین نشسته اند و به محض مشاهده هر گونه اختلاف و نقصان در امور داخلی ایران، حملات خود را گسترده تر کرده و بلافاصله مثل مگسی روی زخم می نشینند که مذاکره با چنین دشمنی بی فایده است.

این رسانه اضافه کرد: افت ارزش ریال در برابر دلار از دیدگاه رهبر ایران نتیجه بی تدبیری و اشتباهات مدیران داخلی است و گر نه تحریم های آمریکایی نمی تواند تاثیر آنچنانی بر اقتصاد کشور بگذارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دیدار هزاران نفر از قشرهای مردم از استانهای مختلف در سخنان مهمی درباره اوضاع اقتصادی، معیشتی و ضرورت وحدت عمومی مردم و مسئولان بیانات بسیار مهمی ایراد کردند.

زهره فارسی

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها