با انتشار فایل صوتی ؛

مخالف نظام سوریه خواستار تسلیم ادلب به دولت شد

مخالف نظام سوریه خواستار تسلیم ادلب به دولت شد
سه شنبه 23 مرداد 1397 - 17:47

 ' فراس طلاس ' فرزند وزیر دفاع سابق سوریه و از مخالفان نظام این کشور با هشدار به تروریست های مستقر در ادلب برای هرگونه اقدام احمقانه ، خواستار تسلیم این استان به دولت شد.

العالم - سوریه

رسانه های سوریه روز سه شنبه به نقل از طلاس اعلام کردند که هماهنگی و مذاکره جدی میان ترکیه و روسیه درباره پرونده استان ادلب که شامل ورود پلیس نظامی روسیه و شماری از نظامیان ترکیه به استان ادلب به منظور سپردن نهایی آن در نهایت به دولت سوریه انجام شده است.

فرزند وزیر دفاع سابق سوریه با انتشار فایل صوتی با تاکید بر این که تصمیم ها درباره ادلب در جای دیگری گرفته شده است ،گفت: گروه های مختلف شامل حزب ترکستانی (ایغورهای چینی)، جندالاقصی و تحریر الشام (جبهه النصره) در این توافق به مناطق داخلی سوریه و مناطق تحت تسلط کردهای این کشور منتقل می شوند.

طلاس افزود: ترکیه تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این سه گروه تروریستی را با شبه نظامیان کرد درگیر کند و قرار است آنها را به مناطقی میان جرابلس تا الباب و الراعی منتقل کند و مسئولیت این انتقال به عهده روس هاست.

مخالف سوری از گروه های تروریستی در استان ادلب خواست تا پیش از آن که توسط ارتش سوریه نابود شوند، با جملاتی مانند 'ادلب را به قبرستان نظام، روسیه و جبهه مقاومت تبدیل می کنیم' از قهرمان بازی بپرهیزند .

طلاس با هشدار به تروریست ها گفت: هزینه هرگونه اقدام احمقانه از سوی گروه‌های مسلح را باید مردم استان ادلب بپردازند و به آنان توصیه کرد که از قهرمان بازی بپرهیزند و پیش از آنکه توسط ارتش نابود شوند، استان ادلب را به دولت تسلیم کنند.

فرزند وزیر دفاع اسبق سوریه معتقد است که عملیات ارتش سوریه به شیوه ای انجام خواهد شد که در دیگر استان های جنوبی این کشور انجام شده است.

استان و شهر ادلب در شمال غرب سوریه هم مرز با ترکیه بعد از خروج ساکنان شهرک های فوعه و کفریا اکنون به صورت کامل در اشغال تروریست ها درآمده است. 

سوریه از اسفند ماه 1389 درگیر بحران ناشی از حمایت برخی کشورهای خارجی از تروریست هایی از 120کشور جهان در قالب 100 گروه است که در اثنای این بحران آمار تروریست ها تا 360 هزار نفر نیز اعلام شد و در جریان اقدامات ارتش سوریه و مقابله با آنها شماری کشته، زخمی و یا به کشورهای خود فرار کرده اند. 

ارتش سوریه به دنبال پایان عملیات در جنوب این کشور و آزادی مناطق مختلف اکنون عازم شمال سوریه شده است تا مناطق اشغالی این بخش از خاک سوریه را نیز آزاد کند. 

ایرنا

پربیننده ترین خبرها