رایزن بازرگانی ایران:

ایران مصمم به افزایش حضور در بازار عراق است

ایران مصمم به افزایش حضور در بازار عراق است
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 11:49

رایزن بازرگانی ایران در عراق با اشاره به برخی گمانه زنی ها و انتشار مطالب غیر واقعی در رابطه با روند تجارت ایران و عراق گفت: ایران به حضور در بازار عراق مصمم است و با توجه به منافع مشترک دو کشور افزایش مراودات بازرگانی در دستور کار قرار دارد.

العالم- ایران/ سیاسی 

 'ناصر بهزاد' روز چهارشنبه در یک گفتگوی رسانه ای افزود در حال حاضر روند تجارت کالا بین دو کشور عادی است و صادرات و واردات از همه مرزهای ایران و عراق انجام می شود و هیچ مشکلی در هیچکدام از مرزهای ایران و عراق وجود ندارد.
وی اظهار داشت: در چهار ماهه ابتدای امسال روندی افزایشی در حجم و ارزش کالاهای مورد معامله بین دو کشور مشاهده می شود که می تواند نقطه عطفی در توسعه مناسبات باشد. 
بهزاد یاداور شد: براساس آمار رسمی منتشر شده از سوی گمرکات ایران 2.7 میلیارد دلار کالا در مدت مذکور از ایران به عراق صادر شده است که نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش ارزشی و 14 درصد افزایش حجمی را نشان می دهد. 
وی اضافه کرد: بدنبال اراده عمومی دو کشور برای همکاری در چهارماهه سالجاری واردات ایران از عراق نیز بطور متوسط 11 درصد افزایش داشته است که با توجه به ماهیت اقلام صادراتی عراق تکمیل کننده ظرفیت های تولیدی و تجاری طرفین بوده و نقش تعیین کننده ای در اشتغال موثر صادراتی دو کشور خواهد داشت. 
بهزاد درعین حال توجه به سرمایه گذاری شرکت های ایرانی در عراق در خصوص کالاهایی که روند تولید آنها در عراق شکل گرفته را نیازمند توجه جدی برای تعمیق همکاری های اقتصادی در آتی و متضمن تجارت پایدار دانست. 
ارزش تبادل تجاری ایران و عراق درحال حاضر سالانه بیش از 10 میلیارد لار است. 

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها