باران های سیل آسا در سودان ده ها کشته برجای گذاشت

باران های سیل آسا در سودان ده ها کشته برجای گذاشت
چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 22:45

باران های سیل آسا در خارطوم پایتخت سودان زندگی در این شهر را مختل کرد و باعث تعطیلی مدارس این شهر در روز چهارشنبه و کشته شدن ده ها نفر شد.

العالم ـ آفریقا

بنابر گزارش تارنمای «سودان تریبون»، باران سیل آسا که چند ساعت ادامه داشت، باعث ایجاد اختلال در حرکت مردم و خودروها شد و وزیر آموزش و پرورش سودان نیز با اعلام اینکه در شرایط کنونی امکان جابجایی دانش آموزان وجود ندارد، مدارس را تعطیل اعلام کرد.
رسانه های محلی سودان پیش از این از کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن سه تن دیگر به دلیل بارش باران و سیل در خارطوم در روز دوشنبه خبر داده بودند.
بیش تر استان های سودان از اوایل تیرماه گذشته شاهد بارش باران های سیل آسا بوده و سیل باعث ویران شدن بسیاری از زیربناهای این استان ها و تخریب خانه ها و قطع راه ها ی اصلی شده است.
مقام های سودانی از کشته شدن 29 نفر براثر سیل در استان های «کسلا» واقع در شرق سودان و همچنین در «الجزیره» در مرکز این کشور و «کردفان غربی» در جنوب سودان خبر دادند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رسمی سودان نیز امروز از غرق شدن 21 دانش آموز در روز نیل و در مسیر رفتن به مدرسه خبر داد.
وزارت کشور سودان اعلام کرده است در سال 2016، دست کم 76 نفر در مناطق مختلف این کشور براثر سیل جان باختند. هلال احمر این کشور نیز اعلام کرده است طی این سال 60 هزار و 350 سودانی در 13 استان سودان، خانه هایشان براثر سیل از دست دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها