تحلیل روز/

آیا آرامش در غزه مقاومت را به کما خواهد برد؟

آیا آرامش در غزه مقاومت را به کما خواهد برد؟
پنج‌شنبه 25 مرداد 1397 - 14:31

به طور متوالی اخباری درباره به اصطلاح برقراری آتش بس در غزه در ازای بسته های تشویقی اقتصادی برای این منطقه تحت اشغال منتشر می شود، منطقه ای که سال های سال از سوی رژیم صهیونیستی و بعضا از سوی مقامات مصری تحت محاصره ظالمانه ای قرار دارد. هدف از محاصره شدید نوار غزه و ساکنان آن در واقع به تسلیم واداشتن مقاومت اسلامی است مقاومتی که تاکنون در برابر رژیم صهیونیستی و حامیان آن تسلیم نشده است و صبر و بردباری خود و ساکنان غزه در زمینه مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و متحدان آن ستودنی است.

العالم - فلسطین اشغالی

حال این سوال مطرح می شود که آیا آتش بس و آرامش امروز بدان معناست که مواضع تغییر کرده است و صلابت، قاطعیت و استواری مقاومت کاهش یافته است و مقاومت سلاحش را غلاف خواهد کرد و محو خواهد شد؟

قطعا و یقینا هدف از محاصره ظالمانه ای که رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اعمال کرده و با این کار شهروندان فلسطینی و ساکنان غزه را در سختی و درد و رنج بیشتر قرار داده و باعث وخیم تر شدن اوضاع معیشتی و خدماتی مردم غزه شده است در واقع ناکام گذاشتن و ناموفق جلوه دادن جنبش مقاومت اسلامی حماس در مدیریت امور است به خصوص بعد از آن که این جنبش توانست در انتخابات پارلمانی بالاترین رای را کسب کند. هدف دیگر رژیم صهیونیستی از محاصره غزه شوراندن و تحریک مردم فلسطین علیه مقاومت و کاستن از پشتوانه و ذخیره مردمی آن است شاید این امر باعث شود حماس متحمل یک شکست سیاسی شود و آن را در زمینه دفاع از نوار غزه ضعیف و بی اراده قرار دهد به خصوص وقتی که رژیم اشغالگر تصمیم بگیرد جنگ نظامی فراگیری را از دریا ، زمین و هوا علیه غزه با یک مساحت جغرافیایی کوچک آغاز کند.

رژیم صهیونیستی آغازگر جنگ بود و محاصره را تشدید کرد و خواستار بسته ماندن گذرگاه مرزی رفح در مرز با مصر شد.

اسرائیلی ها اجازه ندادند که کشتی های آزادی محاصره غزه را بشکنند و فعالان سرنشین کشتی های مختلف را بازداشت کردند ولی مقاومت و ساکنان صبور غزه نه تنها تسلیم نشدند بلکه مقاومت فلسطین هر بار رژیم صهیونیستی را با واکنش های نظامی خیره کننده؛ دستپاچه و غافلگیر کرد و باعث شد دست از پا دراز تر و بدون هیچ پیروزی جنگ را پایان دهد  و قبل از هرگونه تجاوز نظامی دیگری محاسباتی داشته باشد.

مقاومت فلسطین توانست به رژیم صهیونیستی درس فراموش نشدنی بدهد و همین امر باعث شده است که طرف اسرائیلی بیشتر از جبهه مقاومت فلسطین به اتش بس پایبند باشد زیرا می داند جبهه های نبرد علیه آن در شمال و جنوب گسترش یافته است و خانه شیشه ای آن ( رژیم صهیونیستی ) شکسته تر از هر زمان دیگری در مقابل مقاومت شده است. بنابراین کاری که مقامات رژیم صهیونیستی می توانند انجام بدهند این است که اگر در صدد و به فکر هرگونه ماجراجویی جدیدی افتادند یک نگاهی به قدرت و توانمندی خود بیندازند چیزی که همه می دانند خرافاتی بیش نیست.

تازه ترین ابتکار و دستاورد مقاومت اسلامی فلسطین در غزه پدیده ای موسوم به راهپیمایی بازگشت است ابتکاری که ساکنان غزه با دستان خالی و بدون سلاح در مقابل پادگان ها و مراکز نظامی رژیم صهیونیستی  تا دندان مسلح انجام می دهند؛ بالن ها و بادبادک های کاغذی آتش نیز باعث رعب و وحشت در میان نظامیان صهیونیستی شده است زیرا تاکنون ضربات و خسارت های مالی و جانی و روحی زیادی بر آنان تحمیل کرده است. صهیونیست ها به رغم همه تلاش هایی که کردند و می کنند نمی توانند بر این طرح ابتکاری مقاومت فلسطین فایق آیند به رغم همه تجهیزات و فناوری و تجهیزات و اطلاعاتی که دارند.

بنابراین اسرائیل چاره ای ندارد جزء این که از میانجی گران و مذاکره کنندگان بخواهد به راه حلی با مقاومت فلسطین دست یابند که شبح پهپادها و بادبادک های کاغذی اتش زا  و کابوس راهپیمایی بازگشت را از صهیونیست ها دور سازد.

تلاش های اخیر مصر و کمک های قطر برای دستیابی به اتش بس بین نوار غزه و رژیم صهیونیستی احتمالا به توافقی بین دو طرف منجر شود توافقی که امید است به درد و رنج ملت مظلوم فلسطین در غزه  پایان دهد و همه کالاها و مواردی که رژیم صهیونیستی فلسطینیان را از آن محروم کرده است برای غزه ای ها فراهم شود و دیگر جنگنده های اسرائیلی به حمله نوار غزه و کشتار و ترور ادامه ندهد. این توافقنامه پنج ساله یا هفته ساله خواهد بود و یک توافق صلح نهایی و دایمی نیست زیرا مقاومت همیشه برای مقابله با هرگونه کارشکنی و بدقولی و بدعهدی از سوی رژیم صهیونیستی در آماده باش کامل به سر می برد.

بنابراین باید گفت سلاح مقاومت اسلامی عامل بازدارنده محکمی در مقابل توطئه های رژیم صهیونیستی برای به تسلیم واداشتن اراده مردم غزه است. این سلاح همواره آماده خواهد بود و به روز رسانی می شود تا به هرگونه تجاوز نظامی به غزه ، ساکنان غزه ورهبران مقاومت پاسخ درخور و مناسبی داده شود. بنابراین در صورتی که آتش بسی بین غزه و اسرائیل صورت بگیرد هرگز به معنای صلح و یا سازش نخواهد بود و مقاومت هرگز سلاحش را به زمین نخواهد گذاشت.. بلکه این آتش بسی است که شعار آن این خواهد بود( اگر بازگردد ما نیز باز می گردیم و اگر ضربه ای بزنید ضربه خواهیم زد و اگر اتش بس به کاهش درد و رنج مردم فلسطین کمک نکند و باعث لغو محاصره نوار غزه نشود و زندگی کریمانه ای برای ساکنان غزه فراموش نکند این اتش بس کان لم یکن تلقی خواهد شد و مقاومت هرگز خاموش نخواهد شد.

احمد المقدادی

پربیننده ترین خبرها