مقام های بلندپایه دولت درگذشت انتظامی را تسلیت گفتند

مقام های بلندپایه دولت درگذشت انتظامی را تسلیت گفتند
جمعه 26 مرداد 1397 - 12:41

مقام های بلندپایه دولت در پیام های جداگانه ای درگذشت عزت الله انتظامی پیشکسوت سینمای ایران را تسلیت گفتند.

العالم- ایران/ سیاسی 

در متن پیام تسلیت «محمد جواد ظریف» آمده است: «خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت و محبوب مرحوم استاد عزت الله انتظامی موجب تاثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنر پرور ایران تسلیت گفته، رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر متعهد، فاخر و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسالت می نمایم.» 

** تسلیت شاعرانه وزیر ارتباطات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در بوشهر و در جلسه شورای اداری شهرستان گناوه خبر درگذشت عزت سینمای ایران، استاد عزت‌الله انتظامی را شنیدم. ناخوداگاه فکرم به پرواز در آمد. رفتم به دنیای درون مشدحسن در فیلم گاو، به داستان هزار دستان اندیشیدم، ناصرالدین شاه اکتور سینمایی، کمال الملک، حاجی واشنگتون، شیر سنگی، کشتی آنجلیا، روسری آبی، روز واقعه، گاو خونی، اجاره نشین ها و جاده ابریشم آبی را به یاد آوردم. به فیلم های کارگردان مولف، علی حاتمی که چند روز پیش سالگرد تولدش بود و با بازی بی نظیر عزت‌الله شکل می گرفت اندیشیدم.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: بعضی افراد آنقدر به حرفه خویش با عشق می نگرند که میان زندگی و حرفه شان نمی توان تفکیکی قائل شد. آقای بازیگر از تبار آنان بود که زندگی را زیبا بازی و کام مردم ایران را بارها شاد کرد. به احترام این مرد بزرگ می ایستم و به روزی می اندیشم که به فرهنگ کار و تلاش در کشورمان از منظری که آقای بازیگر می دید و می اندیشید نگاه کنیم.
هر که در هر کار با عشق یار / کار او باقی است اندر روزگار
روحش شاد و یادش گرامی باد

** پیام تسلیت وزیر بهداشت 
در پیام تسلیت سید حسن قاضی زاده هاشمی به مناسبت درگذشت عزت الله انتظامی آمده است: این رسم جهان است؛ یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم. خوش بر احوال آنان که با عزت زندگی می‌کنند و با عزت می‌روند.
در ادامه این پیام آمده است: درگذشت فقید سعید «عزت‌الله انتظامی» را به خانواده محترمش، به‌ویژه هنرمند گرانقدر ، مجید انتظامی و دوستان و دوستداران آن زنده یاد تسلیت عرض می‌کنم.

** قاسمی درگذشت عزت الله انتظامی را تسلیت گفت 
رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه درگذشت استاد عزت الله انتظامی را تسلیت گفت. 
«بهرام قاسمی» در پیام تسلیت خود آورده است: درگذشت استاد عزت الله انتظامی هنرمند افتخار آفرین و پر آوازه تئاتر و سینمای ایران را که آثار ارزشمند و ماندگار او شناسنامه هنر هفتم این سرزمین است را به ملت بزرگ و قدردان ایران، جامعه هنری و تمامی فرهیختگان و بخصوص جامعه سینمائی کشور و خانواده این نام آور و متعهد به سینما و هنر فاخر تسلیت گفته و برای این استاد فقید روحی شاد در جوار رحمت حق آرزو می کنم. 

**پیام تسلیت رئیس مجلس 

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت عزت الله انتظامی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و بازیگر پیشکسوت کشور آقای عزت الله انتظامی موجب تاسف گردید.

ایشان طی سال‌ها فعالیت در عرصه بازیگری، نقش آفرینی‌ها و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند و از سرآمدان این حرفه قلمداد می‌شدند و به دلیل دارا بودن اخلاق و منش شایسته، همواره مورد احترام‌ همگان‌ بود.

هنرمندی ایشان در طرازی ممتاز و الگویی برای تلاش و دستیابی به موفقیت در عرصه هنر بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، به ویژه جامعه هنری و فرهنگی و خانواده محترم ایشان، برای مرحوم عزت الله انتظامی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسئلت میکنم.

 عزت الله انتظامی صبح امروز به دلیل بیماری و کهولت سن در 94 سالگی در تهران دارفانی را وداع گفت. 
وی در فیلم های مطرحی چون گاو، دایره مینا، پستچی، که با آنها موج نو سینمای ایران پیش از انقلاب رقم خورد، و نیز در هامون، بانو، حاجی واشنگتن، اجاره نشین‌ها، گراند سینما، ستارخان، صادق کرده، خانه خلوت، ناصرالدین شاه آکتور سینما، روز فرشته، روسری آبی، مینای شهر خاموش، ستاره می‌شود، دیوانه از قفس پرید، خانه‌ای روی آب و راه آبی ابریشم از جمله آثاری هستند که آقای بازیگر در آنها به ایفای نقش پرداخت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها