یک خبر چند خط تحلیل؛

گروه اقدام امریکا علیه ایران اقدام به تشدید تهدیدات

گروه اقدام امریکا علیه ایران اقدام به تشدید تهدیدات
جمعه 26 مرداد 1397 - 14:32

خبر:

  • مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با اعلام تاسیس نهادی جدید بنام «گروه اقدام ایران» مجددا تاکید کرد ایران باید رفتارش را در داخل و خارج تغییر دهد.

تحلیل:

  • تشکیل نهاد جدیدی که بناست بشکل متمرکز دشمنیهای آمریکا علیه ایران را در وزارت خارجه آمریکا سر و سامان دهد مساله جدیدی نیست؛ در واقع کلیه وظایفی که به عهده این نهاد گذاشته شده پیش از این نیز بقوت در حال انجام بود و لذا تبلیع بر تاسیس این نهاد جدید یعنی آنکه تهدیدهای آمریکا جواب نداده است و ترامپ از نتایج تهدید دیگر کشورها به همکاری با ایران راضی نیست.
  • درحالی که درخواست مذاکره اعم از مذاکرات با پیش شرط و بدون پیش شرط موردقبول ایران واقع نشد بنطر میرسد گروه اقدام بنا دارد بشکلی کاملا متمرکز بخت خود را در مجبور کردن دیگر کشورها به قطع روابط با ایران بویژه در عرصه اقتصادی امتحان کند؛ شاید در سایه چنین شرایطی موفق به نشاندن ایران پشت میزمذاکره باترامپ شود.
  • «برایان هوک» رییس گروه اقدام گفته است با ۲۰ کشور برای فشار به ایران گفتگو کرده ایم و روزنامه "ماینیچی" ژاپن هم از سفر مدیرکل وزارتخارجه آمریکا در راس هیاتی از وزارتخانه های خارجه و خزانه داری آمریکابه آسیای جنوب شرقی خبر داده است؛ نقطه مشترک همه این اقدامات در یک جمله خلاصه میشود "یا ایران یا ما"بنظر میرسد.
  • گروه اقدام حداکثر حلقه ای از حلقات تهدید ایران قلمداد شود و مانند دیگر بخشهای تبلیغات ضد ایرانی ترامپ تنها برای مدتی اسباب سرگرمی ترامپ و رسانه ها را فراهم آورد

پربیننده ترین خبرها