به دلیل عدم دعوت در گروه تماس:

قطر، عربستان را به خيانتكاري متهم كرد

قطر، عربستان را به خيانتكاري متهم كرد
سه شنبه 28 شهريور 1391 - 06:45

شيخ‌نشين قطر با هماهنگي آمريكا و رژيم صهيونيستي، همچنان با مجهز كردن مزدوران و تروريست‌ها به كشتار بيشتر مردم سوريه ادامه مي‌دهد و سران اين شيخ‌نشين با گذراندن ساعات طولاني براي برگزاري جلساتي در اتاق‌هاي دربسته، درصدد به ثمر نشاندن توطئه‌هاي تروريستي عليه مردم و رهبران سوريه و شعله‌ور كردن فتنه‌هاي خونين هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اما قطر كه ايفاكننده اين نقش تروريستي خرابكارانه است و آرزو داشت به چنين نقشي دست يابد، اين روزها احساس مي‌كند مورد خيانت قرار گرفته و گويا سران اين كشور خيانت پيشه نيستند، زيرا از لحظه اول تلاش داشتند تا در اقدامات تروريستي و كشتار، خود را وارد بازي كشورهاي بزرگ كنند وهم چنين آرزو داشتد تا به پايان اين بازي، يعني از بين بردن همه ملت سوريه برسند.

  غيبت مصر از صحنه سياست جهان عرب و مستقل نبودن عربستان سعودي به خاطر جايگاه فعال اين كشور، موجب شده تا قطر يكي از اركان اصلي اين بازي باشد و در تعيين استراتژي چند مليتي بر ضد مردم و در راستاي اجراي رهنمودها و دستورات امريكا و اسرائيل براي ترسيم نقشه خاروميانه جديد مشاركت داشته باشد.

 برخي گروه‌هاي سياسي در پايتخت‌هاي مختلف به شبكه المنار اعلام كردند چندين ماه پيش، برخي طرف‌هاي شركت كننده در گروه كشورهاي توطئه كننده كه تحت مديريت آمريكاست، قطر را از برخي نشست‌ها و ديدارها به ويژه نشست‌هايي كه طرح‌هاي سياسي بحران سوريه را بررسي مي‌كند محروم كرده و شيخ نشين قطر نيز فقط با بسنده كردن به ايفاي نقش جاسوسي و توطئه چيني، به مسلح كردن مزدوران و تجهيز آنان اقدام مي‌كند اما واگذاري تنها اين نقش به اين كشور، غرورش را جريحه‌دار كرده است!!

 لازم به ذكر است اعلام تشكيل گروه تماس براي بحران سوريه با مشاركت برخي كشورهاي خاورميانه، وزنه‌اي سنگيني براي منطقه و محروميت قطر از شركت در آن، شكست آرزوها و احساس حقارت براي اين كشور است.

 اما قطر از راه‌هاي مختلف و پرپيچ و خم تلاش كرد تا از طريق چندين شبكه ماهواره‌اي حضور خود را در اين ساختار تحميل كند اما موفق به انجام آن نشد كه اين مساله تاثيرات منفي برسطح هماهنگي طرف‌هاي شركت كننده در مجموعه مبارزه با مردم سوريه وهم چنين تاثيرات منفي نيز برفعاليت گروه‌هاي تروريستي مسلح كه در خاك سوريه دست به جنايت مي زنند،خواهد داشت.

 گفتني است قطر، عربستان را مسئول محروميت خود از عضويت در كميته تماس متشكل از ايران، تركيه، مصر و عربستان مي‌داند از اين‌رو دوحه تلاش مي‌كند با حمايت مالي و تسليحاتي از گروه‌هاي تروريستي مسلح؛ آنها را به صورت مستقيم به قطر متصل كند تا قدرت فعالي در ارائه هر راهكار سياسي باشد و از سوي ديگر درصدد اين است تا كشورهاي غربي و منطقه را بر ضرورت مداخله نظامي براي تفرقه افكني ميان مردم سوريه وهدف قراردادن سران اين كشور قانع كند.

پربیننده ترین خبرها