تهدید معاون سابق ترامپ به افشای اسرار جدید

تهدید معاون سابق ترامپ به افشای اسرار جدید
شنبه 27 مرداد 1397 - 16:19

اوماروسا نیومن، معاون سابق کاخ سفید تهدید کرده است که اسراری جدید از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را برملا خواهد کرد.

العالم _ آمریکا

یک منبع آگاه به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است اوماروسا نیومن، معاون سابق کاخ سفید اسراری را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور برملا کرده است. وی فایل های صوتی و ویدیویی و نامه های الکترونیک و پیام های خطی و سایر اسنادی را که ادعاهای وی را تأیید می کنند به عنوان مدرک منتشر کرده است.

به گفته این خبرگزاری نیومن در گزارش امروز شنبه خود تهدید کرده است که چنانچه ترامپ و معاونانش بخواهند همچنان به حیثیت وی حمله کنند مدارک و شواهدی را البته به طور گزینشی منتشر خواهد کرد.

این فرد آگاه که نخواست نامش فاش شود به آسوشیتدپرس گفته است نیومن گزیده هایی از فایل های صوتی را که در اختیارش بوده است آماده کرده و احتمال دارد این فایل ها و نامه های الکترونیک را که از آنها به عنوان "گنج" یاد کرده است، منتشر کند.

نیومن در برنامه "اپرنتیس" که مجری آن ترامپ بود به شهرت رسید و بعد از آن با حقوق 180 هزار دلار در سال در کاخ سفید مشغول کار شد.

وی روز سه شنبه گذشته کتاب Unhinged (روان پریش) را وارد بازار کرد. وی گفته است این کتاب نگاهی از داخل به کاخ سفید در دوره حکومت ترامپ است. وی تجربه های خود را در کاخ سفید در این کتاب مطرح کرده است.

نیومن همین هفته در گفتگویی با اسوشیتدپرس گفته است: من ساکت نمی مانم. من نمی ترسم. من زیر بار قلدری ترامپ نمی روم.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که کادر ترامپ اعلام کرده بود که علیه ادعاهای نیومن اقامه دعوا کرده است. همچنین وی را متهم کردند که توافق منع افشای اسرار را نقض کرده است.

نیومن در گفتگوی دیگری با شبکه (پی.بی.اس) آمریکایی گفت که مقدار قابل توجهی از این گنج پنهان را در اختیار دارد وی از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه کرده است و این اطلاعات بسیار فراتر از آن چیزی است که در کتاب "روان پریش" منتشر کرده است.

نیومن ادعا کرده است که پس از اخراج وی از کاخ سفید، مقامات زیر دست ترامپ به عنوان حق السکوت به وی پیشنهاد یک مسئولیت در دستگاه ترامپ کرده است. وی ترامپ را نژادپرست و دچار اختلال روانی توصیف کرده است.

نیومن پیش از این فایل صوتی را از سخنان جان کلی، کارمند ارشد کاخ سفید در جلسه اخراج خود منتشر کرده و کاخ سفید را به دروغ گویی متهم کرده است.

پس از انتشار این فایل صوتی، ترامپ، نیومن را "ماده سگ" و .... توصیف کرده است.

مرکز انتشارات "سایمون و شوستر" این هفته اقدامات قانونی را که ستاد ترامپ تهدید به انجام آن کرده است رد کرد. یکی از وکلای ترامپ به این انتشارات گوشزد کرده است که کتاب روان پریش توافق سری را که نیومن امضا کرده نقض کرده است اما ناشر بر اساس حقوق خود این اقدام را نپذیرفته است.

نیومن روز پنج شنبه نیز فایل صوتی دیگری را از لارا ترامپ، عروس ترامپ منتشر کرده است. که نشان می دهد لارا پس از اخراج نیومن از کاخ سفید، شغلی با حقوق 15 هزار دلار در ماه به او پیشنهاد می دهد و در مقابل از او می خواهد تا سکوت اختیار کند و درباره ترامپ سخنی نگوید.

نیومن ادعا می کند که یک فایل صوتی در اختیار دارد که نشان می دهد ترامپ هنگام فیلمبرداری برنامه معروف خود به نام "کارآموز"، از لفظ "نیگرو" استفاده می کند واژه ای که بسیار نژادپرستانه است و به دوران برده داری سیاه پوستان در آمریکا اشاره دارد. اما ترامپ در توئیتر این مساله را تکذیب کرد و گفت هیچ گاه از این واژه استفاده نکرده است.

العربی

پربیننده ترین خبرها