یک خبر چند خط تحلیل؛

ترامپ کمک 200 میلیون دلاری را از کدام سوریه دریغ کرد؟

ترامپ کمک 200 میلیون دلاری را از کدام سوریه دریغ کرد؟
يکشنبه 28 مرداد 1397 - 18:58

العالم _ آمریکا

خبر:

  • ترامپ در توئیتر نوشت: آمریکا به بسته حمایتی مضحک سالانه 230 میلیون دلاری به سوریه برای بازسازی پایان می دهد و سعودی و دیگر کشورهای ثروتمند منطقه باید به جای آمریکا این مبلغ را بپردازند.

تحلیل:

  • وعده کمک به بازسازی سوریه از سوی کشورهای منطقه در اجلاس کویت در پنج ماه پیش داده شده بود و در حالی که سه روز پیش پامپئو از بن سلمان برای قبول پرداخت 100 میلیون دلاری تشکر ویژه کرده بود، امروز ترامپ کمک به سوریه را مضحک خواند و البته این وظیفه به قول او مضحک را به گردن عربستان و امارات و... انداخت.
     
  • از ابتدا روشن بود کشوری که هفت سال به شکلی رسمی و علنی در سوریه جنگیده است در مقابل بازسازی سوریه با وجود بقا اسد احساس تکلیف نکند اما از آن جهت که گونه ای نابسامانی بر سیاست های امریکای زمان ترامپ حاکم است و در عین حال شخص ترامپ به "دمدمی مزاجی" مشهور است به این به اصطلاح کمک امروز رسما پایان داده شد.
     
  • بدیهی است در گذشته اگر کمکی به سوریه شده باشد مستقیم از خزانه امریکا به جیب تروریست ها و کردها میرفته است و این روزها با توجه به سیطره یافتن ارتش و نظام سوریه بر اکثریت مناطق تحت نفوذ تروریست ها و اعلام تسلیم کردها این کمک ها تحت هرنامی بلاوجه قلمداد شده است. درحقیقت کمک های ترامپ امروز از هرکسی به جز دولت سوریه قطع شده است.

پربیننده ترین خبرها