نمایندگان ایران،روسیه و ترکیه با دی میستورا دیدار می کنند

نمایندگان ایران،روسیه و ترکیه با دی میستورا دیدار می کنند
دوشنبه 29 مرداد 1397 - 22:14

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه از برنامه دیدار نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه در ژنو با استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه خبر داد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش تاس، «میخاییل بوگدانف» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دیدار نمایندگان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی روند صلح آستانه در سوریه با دی میستورا در نیمه نخست ماه سپتامبر(شهریورماه) برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد ، قرار است که این دیدار بین روزهای 10 یا 15 ماه سپتامبر (19 تا 24 شهریور) برگزار شود.
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه افزود: ما تلاش می کنیم به دی میستورا کمک کنیم و درباره موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه با وی گفت وگو خواهیم کرد. 
بوگدانف همچنین به برنامه دیدارهای مقام های روسیه و ترکیه برای بررسی مساله سوریه نیز اشاره کرد و گفت: با شرکای ترکیه ای تماس های فشرده در سطوح مختلف جریان دارد. 
نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه خاطرنشان کرد که طرف روسی چند دیدار با مقام های ترکیه ای در آینده نزدیک خواهد داشت.
به گزارش ایرنا، ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای حامی صلح سوریه برای برقراری صلح و آرامش و پایان بحران در این کشور تلاش می کنند.
تاکنون 10 دور مذاکره در چارچوب مذاکرات آستانه تحت سرپرستی این سه کشور برگزار شده است و دهمین دور مذاکرات سوری آستانه روزهای هشتم و نهم مرداد ماه برخلاف ادوار گذشته در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه به مدت دو روز برگزار شد.

پربیننده ترین خبرها