شمار کشته های زلزله اندونزی به 500 تن رسید

شمار کشته های زلزله اندونزی به 500 تن رسید
سه شنبه 30 مرداد 1397 - 08:12

منابع خبری گزارش دادند: آمار تلفات در جزیره لومبوک در شرق اندونزی که از روز 14 مرداد تاکنون شاهد وقوع زلزله های متعدد و پرقدرت تا 7 ریشتر بوده تاکنون به بیش از 500 تن افزایش یافته است.

العالم ـ آسیا

زمین لرزه ای به بزرگی6.3 درمقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در سومین هفته متوالی روز یکشنبه گذشته جزیره گردشگری'لومبوک' در شرق اندونزی را لرزاند.
دستکم 12 تن در اثر سومین زلزله شدید در جزیره لومبوک واقع در شرق اندونزی با قدرت 6.3 ریشتر کشته و 25 نفر زخمی شدند.
طبق این گزارش دستکم 2 هزار واحد مسکونی دراین جزیره تخریب شده است.
کوندیسی جالان، سخنگوی سازمان فجایع طبیعی در اندونزی، در سخنانی گفت: ارزیابی های صحیح از میزان دقیق خسارات در شرق جزیره لومبوک و محل اصلی وقوع زمین لرزه سوم به طور کامل امکان پذیر نیست زیرا به دلیل شدت تخریب زیر ساخت ها در منطقه امکان ارتباط با برخی نقاط قطع شده است.
سازمان ژئوفیزیک اندونزی نیز گزارش داد: منطقه لومبوک روز گذشته ( دوشنبه) دستکم 101 پس لرزه به وقوع پیوسته که بالاترین آنها 5.8 ریشتر بوده است.
مردم محلی و همچنین همسایگان آنها در جزیره بالی اندونزی به دلیل وقوع زمین لرزه های متوالی و قوی در سه هفته اخیر که دربالی نیز احساس می شودکاملا وحشت زده هستند.
اگرچه در زلزله روز یکشنبه به علت اینکه مردم خارج از خانه های خود بودند تلفات نسبت به زلزله های پیشین کمتر بوده است.
تاکنون نهادهای ذیربط در مورد احتمال وقوع سونامی در آبهای سواحل این کشور گزارشی ارائه نکرده اند.
زلزله هفت ریشتری دو هفته پیش در جزیره لومبوک اندونزی با 520 پس لرزه ،471 تن را به کام مرگ کشید و بیش از 350 هزار نفر را بی خانمان کرد.
این منطقه در دو هفته اخیر با سه زمین لرزه پرقدرت 7 ، 6.2 و 5.9 ریشتری روبه رو بوده است.
زمین لرزه اول با قدرت 7 ریشتر که در 'نوسا تنگورا' در جزیره لومبوک در شرق اندونزی روز یکشنبه 14 مرداد (5 آگوست) رخ داد و پس از آن دو زلزله دیگر تلفات و آمار قربانیان را به صدها تن افزایش داد.
اندونزی با بیش از هزاران جزیره پراکنده در اقیانوس آرام بر روی خط آتشفشان و کمربند زلزله جنوب شرق آسیا واقع شده و به همین خاطر هرسال شاهد حوادث متعدد زیست محیطی با تلفات و خسارات سنگین اقتصادی است.
به گزارش ایرنا، در زلزله هفته گذشته نیز در این منطقه 17 تن دیگر قربانی شدند اما مقامات اندونزی می گویند به دلیل شدت تخریب نمی توان آمار دقیقی ازخسارات و تلفات زلزله های متوالی داد.
کریس الدر، یکی از زمین شناسان استرالیایی، در مورد علت وقوع زمین لرزه های متعدد دراین منطقه از اندونزی در سه هفته اخیر گفت که صحفات و لایه های استرالیایی و آسیایی زیر زمین در این منطقه در تقاطع هم قرار گرفته اند و این زلزله ها باعث تخلیه فشارهای لایه های درونی زمین می شود.
وی افزود: به طور مشخص دراین بخش از اندونزی گسل های متعددی وجود دارد که با حرکت این گسل ها زلزله های مهیب رخ می دهد.

پربیننده ترین خبرها