الوطن عمان: جهان اتهام های نخ نما شده آمریکا به سوریه را باور نمی کند

الوطن عمان: جهان اتهام های نخ نما شده آمریکا به سوریه را باور نمی کند
شنبه 3 شهريور 1397 - 09:58

روزنامه الوطن چاپ مسقط نوشت: اتهام بکارگیری سلاح شیمایی توسط ارتش، بهانه نخ نما شده آمریکا برای توجیه تجاوز به سوریه است.

العالم ـ سوریه

روزنامه الوطن عمان روز شنبه نوشت: با این حال آمریکا و دو هم پیمان آن یعنی انگلیس و فرانسه و مزدوران آن ها در منطقه بر این اتهام زنی برای توجیه تجاوز به سوریه و به چالش کشیدن و نقض آشکار قوانین بین المللی اصرار می ورزند.
کشورهای جهان، واقعیت این ادعای باطل امریکا و هم پیمان ها و مزدوران آن در منطقه را به خوبی درک می کنند و براساس ادعاهای پیشین، آن را بی اعتبار و دروغ می دانند.
تهدیدهای جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا درباره واکنش شدید این کشور به هرگونه بکارگیری سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه در استان ادلب، در استانه پاکسازی آخرین پایگاه تروریست ها و شکست کامل توطئه آمریکا در سوریه، پیام هایی را دربر دارد.
بازگشت استان ادلب به آغوش میهن به معنای آوار شدن توطئه تخریب سوریه بر سر صاحبان ان بویژه امریکاست و این موضوع به شدت دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی بویژه انگلیس و فرانسه که برای ادامه خونریزی در سوریه تلاش می کنند را نگران می کند.
براین اساس این کشورها و رژیم صهیونیستی خود را برای تکرار سناریو تجاوز به خاک سوریه به منظور به شکست کشاندن تلاش ها برای برقراری صلح در این کشور و بازگشت زندگی طبیعی آماده می کنند.
اما بازگشت همه خاک سوریه به کنترل دولت یک امر واقعی است و به زمان چندانی نیاز ندارد بویژه اینکه آتش جنگ در بسیاری از جبهه ها فرونشسته و ارتش و اراده ملت دربرابر یک توطئه بزرگ که با هدف تخریب سوریه و زیرساخت های آن آغاز شده بود پیروز شد.
موضع کشورهای توطئه گر امروز بسیار ضعیف تر از زمان آغاز بحران سوریه است و ته مانده های مزدوران آن ها نیز درحال فروپاشی هستند و هرگونه بهانه گیری برای تجاوزی جدید، نمی تواند در اراده و عزم ارتش سوریه و هم پیمان های آن خللی ایجاد کند و آن ها را از پاکسازی کامل خاک سوریه و دفن توطئه بازدارد.
آمریکا، فرانسه و انگلیس هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که دولت سوریه از سال 2012 میلادی از تسلیحات شیمیایی در مناطق مختلف این کشور استفاده کرده است.
وزارت خارجه سوریه نیز بیانیه مشترک انگلیس، فرانسه و آمریکا را علیه کشورش به شدت محکوم کرد و هدف اصلی آن را توجیه به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی تروریست‌ها دانست.
رسانه های سوری نیز در چند روز گذشته از تحرکات مشکوک گروه های تروریستی در استان ادلب خبر دادند و گروه موسوم به کلاه سفیدها که در صحنه سازی های پیشین درباره بکارگیری سلاح شیمیایی نقش مهمی داشتند نیز در روزهای گذشته همه نیروهای خود را فراخوان کرده است.
تروریست های سوری 18 فروردین ماه 97 مدعی شدند، شهر دوما در غوطه شرقی از سوی ارتش سوریه هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و در جریان آن 75 سوری کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.
واشنگتن به همراه لندن و پاریس بامداد 25 فروردین ماه گذشته به بهانه استفاده دولت دمشق از سلاح شیمیایی در دوما، برخی مناطق سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد که پدافند موشکی سوریه، 70 درصد این موشک ها را رهگیری و منهدم کرد.
آمریکا 18 فروردین سال 96 نیز به بهانه واهی حمله شیمیایی دولت سوریه به شهرک خان شیخون در استان ادلب سوریه، بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل متحد و کنگره آمریکا، 59 موشک تاماهوک از ناوهای مستقر در دریای مدیترانه به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص شلیک کرده بود. 
ادعاهای آمریکا در حالی مطرح می شود که دولت سوریه، بارها به کارگیری هر گونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها