عزم آمریکا برای تحریم‌ جدید لبنان برای محافظت از رژیم صهیونیستی

عزم آمریکا برای تحریم‌ جدید لبنان برای محافظت از رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 7 شهريور 1397 - 12:17

یک روزنامه کویتی اعلام کرد واشنگتن قصد دارد به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت لبنان، تحریم‌های جدیدی علیه لبنان اعمال کند.

العالم - لبنان

روزنامه «الجریده» کویت به نقل از منابع آگاه اعلام کرد کاخ سفید قصد دارد برای محافظت از رژیم صهیونیستی تحریم‌های جدیدی علیه لبنان اعمال کند.

این روزنامه در گزارش خود نوشت «جیسون گرینبلت و جرد کوشنر» مشاوران ترامپ دو طرح به کاخ سفید ارائه و اعلام کرده‌اند باید تحریم‌های تدریجی علیه لبنان با دو هدف اعمال شود؛ اول: خلع سلاح حزب‌الله  و ممانعت از هرگونه ماجراجویی جدید از طرف این جنبش علیه «اسرائیل» و دوم: افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران و گرفتن بازوهای منطقه‌ای آن در خاورمیانه (غرب آسیا).

بنا به این گزارش، کوشنر و گرینبلت با رؤسای دستگا‌های امنیتی اسرائیلی دیدار کرده‌اند و اطلاعات و اسنادی مربوط به حزب الله وشرکت‌هایش و نیز روابط اقتصادی‌اش در داخل و خارج لبنان در اختیار آنها گذاشته‌اند.

منبع آگاه مذکور به الجریده گفته است: تحریم‌های آمریکا ابتدا علیه بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و دولتی وضع می‌شود که با حزب‌الله به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در ارتباط هستند. وزارت دارایی لیستی از شرکت‌ها و شخصیت‌هایی که پیش‌بینی می‌شود تحریم‌ها علیه آنها اجرایی شود، آماده کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است واشنگتن، سعد الحریری نخست‌وزیر مکلف را در جریان موضع کنونی دونالد ترامپ در قبال حزب‌الله و اینکه میان شاخه نظامی و سیاسی آن تفاوتی قائل نمی‌شود، قرار داده است، همانگونه که در دوره باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا اینگونه بوده است.

طبق این گزارش، آمریکا از دیدار اعضای انصارالله یمن با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در بیروت عصبانی است (+) و این را به دولت لبنان اعلام کرده است؛ واشنگتن همچنین عصبانیت خود از موضع میشل عون رئیس جمهور را به اطلاع «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان رسانده است.

با آنکه حزب‌الله در مقابل جنگ‌های رژیم صهیونیستی از لبنان دفاع می‌کند، روزنامه کویتی الجریده نزدیک به محور سعودی، تیتر «حزب الله، لبنان را در معرض تحریم‌ها قرار داده» برای خبر خود انتخاب کرده و به جای آمریکا، حزب‌الله را مقصر جلوه داده است. 

پربیننده ترین خبرها