عضو مجلس نمايندگان سوريه خواستار شد؛

عربستان وقطر حمایت از تروریستها را متوقف کنند

عربستان وقطر حمایت از تروریستها را متوقف کنند
دوشنبه 3 مهر 1391 - 04:40

عضو مجلس نمايندگان سوريه (الشعب) امتناع عربستان و قطر از حمايت مالي و تسليحاتي تروريستها و گروه هاي مسلح فعال در سوريه را خواستار شد و گفت: پايگاه هاي آموزش تروريست ها در خاك تركيه نيز بايد بسته شود.

شريف شحاده دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم، از گسيل گروه هاي مسلح ، ارسال اسلحه و كمك هاي مالي عربستان و قطر به تركيه و احداث پايگاه هاي آموزش گروه هاي مسلح در اين كشور ابراز نگراني كرد و افزود: سوريه به هيچ وجه خواهان درگير شدن با تركيه نيست و از آنكارا مي خواهد كه از حمايت گروه هاي مسلح فعال در سوريه امتناع كند.

عضو مجلس نمايندگان سوريه تصريح كرد: نظام دمشق در تقويت روابط ميان ملت هاي سوريه و تركيه نقش مؤثري ايفا كرده است. رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه مي خواهد كه كشورش را وارد جنگ با سوريه كند ولي نظام سوريه مخالف درگيرشدن در جنگ است.

وي همچنين گفت: برگزاري كنفرانس ملي " نجات سوريه " در دمشق با مشاركت شخصيت هاي بارز ثابت مي كند كه ملت سوريه قادر به حل مشكلات خود بدون تكيه بر طرف هاي خارجي هستند.

شحاده تصريح كرد: برگزاري كنفرانس ملي نجات سوريه بيانگر وجود دمكراسي در كشور است.

وي افزود: هدف دشمنان از ربودن تعدادي از معارضان،جلوگيري از موفقيت كنفرانس ملي نجات سوريه است.

"نشست ملي براي نجات سوريه " روز يكشنبه (دوم مهرماه) با مشاركت حدود بيست گروه مخالف سوري و درصدر آن هيات هماهنگي ملي براي گروه هاي تغيير ملي دموكراتيك ، كار خود را در دمشق پايتخت سوريه آغاز كرد.

شحاده خاطرنشان كرد: احزاب معتقد به دموكراسي بايد مخالفت خود را با دخالت خارجي ، فعاليت هاي مسلحانه و اختلافات مذهبي و قوميتي اعلام كنند.

وي از معارضان سوري مقيم خارج خواست كه به دمشق بيايند و با برگزاري كنفرانس خواسته هاي خود را مطرح و تعيين سرنوشت سوريه را به ملت واگذار كنند تا ملت در انتخابات نظر خود را اعلام كند.
 
Swh -09-17-51

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها