نگرانی از قیام مردم عربستان در "روز ملی"

نگرانی از قیام مردم عربستان در
دوشنبه 3 مهر 1391 - 11:10

درحاليکه هرگونه تظاهرات، تجمع و اعتراض به رژيم در عربستان سعودي ممنوع است، در آستانه جشن ملي عربستان، مقامات مذهبي و سياسي سعودي نگران هستند که مراسم اين روز به اعتراضهاي گسترده مردمي تبديل شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "شيخ عبدالعزيز بن عبدالله آل الشيخ" مفتي و رئيس شوراي عالي علماي عربستان، با هشدار درباره "ايجاد آشوب و ناآرامي" در روز ملي اين كشور، تأكيد كرد: روز ملي روز شكرگذاري نعمت امنيت و ثباتي است كه خداوند به عربستان ارزاني داشته است و بايد در اين روز كه كشور از چند پارچگي رهايي يافت و متحد شد و براساس قرآن و سنت پيامبر (ص) برپا شد، به شكرگذاري پرداخت.

آل الشيخ گفت: دست زدن به "ناآرامي و تنش"، "ارتكاب اعمال قبيح" و "ايجاد مزاحمت براي مردم"، به منزله "انكار و كفران نعمت"، "فساد در زمين" و "نقض اوامر الهي و حاكمان" دانست.

"علي بن عباس الحكمي" عضو شوراي عالي علما و عضو شوراي عالي قضايي عربستان نيز شادماني در روز ملي اين كشور را مشروط به خودداری از آنچه که آن را "هرج و مرج وناآرامي" نامید، مجاز اعلام كرد.

"صالح السدلان" هم در اين باره گفت: افرادي كه دست به ناآرامي و هرج و مرج در روز ملي مي زنند، يا كساني هستند كه خير و صلاح كشور را نمي خواهند و در پي به تباهي و فساد كشاندن آن كشور هستند، و يا افراد ناداني هستند كه تفاوت ميان نفع و ضرر، مصلحت و زيان را نمي دانند.

يادآور مي شود، دادگاهی در قطيف در شرق عربستان، سه نفر از شهروندان این كشور را به علت مشاركت در تظاهرات در اعتراض به توهین به پیامبر (ص) در یک فيلم آمريكايي، به سه سال زندان و 300 ضربه شلاق محكوم كرد. مقامات سعودی این تظاهرات را آشوب طلبی و هرج و مرج نامیده اند.

نيروهاي امنيتي سعودی اخيرا نیز دهها معترض را در مناطق مختلف استان قطيف دستگير كرده اند.

اين در حالي است كه راهپيمايي هاي اعتراضي در مناطق مختلف شرق عربستان مانند ساير كشورهاي اسلامي و حتي كشورهاي غربي در اعتراض به فيلم توهين آميز عليه پيامبر اسلام (ص) همچنان ادامه دارد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها