اعلام تشکیل فراکسیون اکثریت در عراق با محوریت صدر

اعلام تشکیل فراکسیون اکثریت در عراق با محوریت صدر
دوشنبه 12 شهريور 1397 - 00:29

جلسه بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق یکشنبه شب با حضور رهبران ائتلا‌ف‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف از جمله «سید عمار الحکیم»، «حیدر العبادی»، «صالح المطلک»، «سلیم الجبوری»، «ایاد علاوی»، «اسامه النجیفی» و نمایندگان جریان سائرون برگزار و در آن تشکیل فراکسیون اکثریت اعلام شد.

العالم-عراق

جلسه بزرگترین فراکسیون پارلمان عراق یکشنبه شب با حضور رهبران ائتلا‌ف‌ها و جریان‌های سیاسی مختلف از جمله «سید عمار الحکیم»، «حیدر العبادی»، «صالح المطلک»، «سلیم الجبوری»، «ایاد علاوی»، «اسامه النجیفی» و نمایندگان جریان سائرون تشکیل شد.

به گزارش شبکه خبری السومریه نیوز، جلسه فراکسیون اکثریت پارلمانی در عراق با مشارکت ائتلاف سائرون (مقتدی صدر) ، النصر (حیدر العبادی)، الوطنیه (ایاد علاوی) و الحکمة (سید عمار حکیم) و چند جریان سیاسی دیگر تشکیل شد که خروجی آن، اعلام موجودیت بزرگترین فراکسیون پارلمانی عراق بوده است.

فراکسیون اکثریت با محوریت صدر پس از اعلام موجودیت اعلام کرد که سهم آن در پارلمان عراق بیش 177 کرسی(از مجموع 328 کرسی پارلمان) است.

اهمیت فراکسیون بزرگ بویژه از آن روست که اختیار قانون تشکیل دولت جدید را داراست. 

خبرگزاری الفرات وابسته به جریان حکمت ملی عراق نیز در خبری اعلام کرد، ائتلاف النصر (العبادی) با 42 کرسی، جریان حکمت ملی (حکیم) با 19 کرسی، سائرون (صدر) با 54، ائتلاف الوطنیه (علاوی) با 21، جبهه ترکمانان با سه و بیارق الخیر با دو کرسی، از جمله اعضای تشکیل دهنده ائتلاف بزرگ هستند. 

همچنین اقلیت های صابئی، مسیحی و ایزدی هر کدام با یک کرسی، ائتلاف عابرون با دو کرسی و ائتلاف القرار با 16 کرسی از دیگر اعضای تشکییل دهنده فراکسیون بزرگ پارلمان جدید عراق خواهند بود. 

 اولین جلسه پارلمان جدید عراق برای اعلام رسمی نشکیل فراکسیون اکثریت قرار است روز دوشنبه (۱۲ شهریور) برگزار شود که در آن حیدر العبادی نیز حضور خواهد داشت. 

از سوی دیگر، شبکه المیادین اعلام کرد که تا قبل از جلسه پارلمانی روز دوشنبه معلوم نیست که کدام فراکسیون، بزرگترین فراکسیون پارلمانی محسوب می‌شود.

 

پربیننده ترین خبرها