ظریف: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود

ظریف: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود
سه شنبه 13 شهريور 1397 - 18:06

وزیر امور خارجه ایران شرایط در ادلب را حساس خواند و گفت: تلاشمان این است که خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.

 

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز (سه شنبه) 13 شهریور ماه در حاشیه حضورش در کمیسیون عمران مجلس در جمع خبرنگاران درباره سفر روز گذشته‌اش به دمشق و گفت‌وگوها با مقامات سوریه گفت: در سوریه در رابطه با روباط دوجانبه صحبت‌های خیلی خوبی داشتیم.

وی با اشاره به نشست سران سه کشور ضامن روند آستانه که قرار است روز جمعه 16 شهریور در تهران برگزار شود، افزود: روز جمعه اجلاس سران روند آستانه را داریم و شرایط در ادلب حساس است و تلاشمان بر این است وضعیت ادلب و خروج تروریست‌ها از ادلب با کمترین هزینه انسانی انجام شود.

وزیر خارجه اضافه کرد: به همین منظور گفت‌گوهایی در ترکیه داشتیم و گفت‌وگوهایی را با مقامات سوری داشتیم و انشالله تا روز جمعه گفتگوهایی را با سه کشور روند آستانه خواهیم داشت تا بتوانیم از این شرایط که باعث خسارت مردم سوریه شود، جلوگیری کنیم و ضمنا روند پاکسازی افراطیون را به نتیجه برسانیم.

به گزارش خبرنگار فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز (دوشنبه) 12 شهریور ماه در سفری از قبل اعلام نشده و در رأس یک هیأت سیاسی در پاسخ به دعوت «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه به دمشق سفر و در این سفر ضمن دیدار با المعلم با «عماد خمیس» نخست‌وزیر و «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه هفتم شهریور ماه نیز در سفری از پیش اعلام نشده و چند ساعته به آنکارا رفت و با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به خصوص سوریه گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها