رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق دیدار کردند

رؤسای جمهور سوریه و آبخازیا در دمشق دیدار کردند
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 10:09

رئیس جمهور آبخازیا به دیدار همتای سوری خود رفت و طرفین تأکید کردند که این سفر، پایه توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور است.

العالم ـ سوریه

«رائول خاجیمبا» رئیس جمهور جمهوری آبخازیا که در رأس یک هیئت رسمی بلندپایه در سفری چهار روزه به سوریه رفته است، با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

اسد و رئیس جمهور آبخازی در جریان دیدار خود تأکید کردند که این سفر، اساس توسعه روابط دوجانبه بین دو کشور است.

رئیس جمهور سوریه به همتای آبخازیایی خود دهمین سالگرد استقلال این کشور را تبریک گفت و تأکید کرد که توافق طرفین در مواضع سیاسی باید با فعال‌سازی و تحکیم روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مقارن باشد.

به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از اسد گزارش داد، معاهداتی که در این سفر به امضا خواهد رسید، یک اصل برای ایجاد روابط محکم در همه زمینه‌ها خواهد بود.

خاجیمبا نیز ضمن تشکر و قدردانی از تصمیم شجاعانه سوریه در خصوص به رسمیت شناختن حاکمیت و استقلال آبخازیا، بار دیگر تأکید کرد که در مواجهه با تروریسم، ملت این کشور در کنار ملت سوریه ایستاده است.

وی همچنین ابراز اطمینان کرد که مردم سوریه خواهند توانست بار دیگر امنیت را در کشور خود برقرار کرده و همه کسانی را شکست دهند که خواستار صلح در آن نیستند.

در پایان این دیدار رؤسای جمهور سوریه و آبخازی توافقنامه همکاری امضا کردند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اوایل تیر ماه گذشته از حصول توافقی بین سوریه و آبخازیا خبر داد که بر اساس آن  سوریه این جمهوری را به رسمیت شناخت و مقرر شد روابط دیپلماتیک در سطح سفارت با آن داشته باشد.

آبخازیا نام سرزمینی واقع در غرب قفقاز و کرانهٔ شرقی دریای سیاه و پایتخت آن بندر سوخومی است که در ساحل این دریا واقع شده است.

پربیننده ترین خبرها