قصد فیلیپین برای خرید تجهیزات نظامی‌  از رژیم صهیونیستی

قصد فیلیپین برای خرید تجهیزات نظامی‌  از رژیم صهیونیستی
چهارشنبه 14 شهريور 1397 - 16:47

رئیس جمهور فیلیپین در سفر به سرزمین‌های اشغالی گفت که کشورش از این پس تجهیزات نظامی را از صهونیست‌ها تامین می‌کند.

العالم-آسیا

«رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین در سفر به سرزمین‌ اشغالی فلسطین گفت که فیلیپین تجهیزات نظامی خود را تنها از طریق رژیم صهیونیستی تهیه می‌کند.

به نوشته سایت شبکه خبری «سی.اِن.اِن»، دوترته که روز گذشته (سه‌شنبه) در سرزمین‌های اشغالی با «رووین ربولین» رئیس رژیم صهیونیستی دیدار کرد، به وی گفت که در زمان محاصره شهر «مراوی» در فیلیپین، صهیونیست‌ها تجهیزاتی را در اختیار وی گذاشتند تا با تروریست‌ها مبارزه کند. 

وی افزود، فیلیپین ترجیح می‌دهد همکاری‌هایش را با رژیم صهیونیستی در زمینه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری تقویت کند. دوترته همچنین گفت زمینه‌های زیادی برای کمک رژیم صهیونیستی به فیلیپین وجود دارد. 

دوترته در دیدار با مقام‌های صهیونیست، توافق‌های متعددی در زمینه‌های دفاعی و نیروی کار با مقام رژیم صهیونیستی امضا کرد. این اولین سفر یک مقام فیلیپینی به سرزمین های اشغالی بود. 

سخنان دوترته در حالی مطرح شد که وی اخیرا با انتقاد از مواضع واشنگتن در قبال کشورش پیشنهاد اخیر آمریکا برای خرید جنگنده‌های اف۱۶ را رد کرد و این پیشنهاد را بیهوده نامیده بود.

دوترته از آمریکا به دلیل تحویل ندادن مسلسل‌های درخواست اداره پلیس پایتخت این کشور به شدت انتقاد کرده بود. انتقادهای کنگره آمریکا از «کارزار سرکوب قاچاقچیان مواد مخدر» در فیلیپین، سبب  لغو ارسال مسلسل‌های درخواستی پلیس مانیل شده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها