فراکسیون «البناء»:۸۰ نماینده موافق برکناری العبادی هستند

فراکسیون «البناء»:۸۰ نماینده موافق برکناری العبادی هستند
جمعه 16 شهريور 1397 - 15:53

فراکسیون «البناء» می‌گوید که تعداد نمایندگانی که درخواست برکناری حیدر العبادی از نخست‌وزیری را امضا کردند، به ۸۰ نفر افزایش پیدا کرد.

العالم- عراق 

فراکسیون «البناء» در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال حاضر ۸۰ نفر از نمایندگان عراقی با برکناری حیدر العبادی به دلیل اوضاع بصره موافق هستند.

فراکسیون «البناء» با محوریت دولة‌ القانون به رهبری نوری المالکی، «الفتح» به رهبری «هادی العامری» و چندین لیست انتخاباتی دیگر تشکیل شد و پس از اعلام موجودیت اعلام کرد که سهم آن در پارلمان عراق 145 کرسی است.

استان بصره از روز سه شنبه گذشته شاهد دور جدیدی از اعتراضات به اوضاع معیشتی، بیکاری و ناکارآمدی دولت است. شب گذشته (پنج شنبه) این اعتراضات به درگیری‌های شدید و آتش زدن ساختمان احزاب و گروههای مختلف کشیده شد. در سه روز گذشته شش تن کشته و بیش از 75 تن دیگر زخمی شده‌اند.

پارلمان عراق نیز امروز جمعه در پی تشدید ناآرامی‌های بصره اعلام کرد که برای بررسی وضعیت بصره، فردا شنبه نشست اضطراری با حضور نخست‌وزیر و وزرای مربوطه برگزار می‌کند.

«حیدر العبادی» نیز دیروز خواستار برگزاری جلسه فوری پارلمان عراق شده بود و از آمادگی خود برای حضور در جلسه آتی پارلمان عراق برای بررسی مشکلات استان بصره و خواسته‌های معترضان ساکنان این استان خبر داد.

پربیننده ترین خبرها