وزیر کشور عراق:

عراق مسببان حوادث دیروز بصره و مأموران خاطی را مجازات می‌کند

عراق مسببان حوادث دیروز بصره و مأموران خاطی را مجازات می‌کند
شنبه 17 شهريور 1397 - 17:57

وزیر کشور عراق در جلسه ویژه پارلمان این کشور که برای بررسی اوضاع بصره تشکیل شده بود، خواستار محاکمه خاطیان و مقاماتی که به وظایف خود عمل نکردند، شد.

العالم - عراق

وزارت کشور عراق به دنبال حوادث دیروز استان بصره خواستار مجازات نیروها و مقاماتی شد که به وظیفه خود عمل نکردند.

«قاسم الأعرجی»، وزیر کشور عراق امروز (شنبه) طی سخنرانی خود در جلسه ویژه پارلمان این کشور که «حیدرالعبادی»، نخست وزیر عراق نیز در آن حضور داشت، گفت که دستور داده است کسانی که به اموال عمومی آسیب رسانده و به شرکت کنندگان در تظاهرات بصره حمله کردند، تحت پیگرد قانون قرار بگیرند.

او با بیان اینکه از ابتدای تظاهرات در مرداد ماه، دستورهای لازم برای حمایت از تظاهرات کنندگان  صادر شد، تأکید کرد که آن دسته از نیروهایی که مواضع خود در ادارات حکومتی را ترک کرده‌اند و از آن‌ها در برابر حملات محافظت نکردند، مجازات خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری «بدر»، وزیر کشور عراق همچنین از تغییر برخی از فرماندهان امنیتی به منظور دادن فرصت جهت بازیابی موضع خود خبر داد و تأکید کرد که باید حفاظت از سفارتخانه‌های کنسولگری‌ها در عراق بیشتر شود.

استان و شهر بصره عصر دیروز (جمعه) شاهد چهارمین روز از اعتراض‌های اهالی این استان به اوضاع بد معیشتی، فساد و بیکاری بود که در جریان آن عده‌ای به کنسولگری ایران در بصره و چندین ساختمان دولتی و مقر احزاب سیاسی و نیروهای الحشد الشعبی حمله کردند و آن‌ها را به آتش کشیدند.

وزارت خارجه عراق در واکنش به این اقدامات تخریبی، آن را محکوم و شدیدا از حادثه تعرض به کنسولگری ایران در شهر بصره ابراز تأسف کرد.

طی حوادث دیشب شهر بصره، ۳ تن از افراد شرکت کننده در این اعتراض‌ها کشته شدند و بدین ترتیب کشته‌های این اعتراض‌ها به ۹ تن رسید. در تظاهرات بصره ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها