پشت پرده فضاسازی صهیونیستها علیه ایران

پشت پرده فضاسازی صهیونیستها علیه ایران
شنبه 8 مهر 1391 - 14:23

استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره هدف رژيم صهيونيستي از فضا سازي ضد ايران را گرفتار کردن آمريکا در جنگ عليه اين کشور و سرپوش گذاشتن بر يهودي سازي قدس و نقض حقوق فلسطيني ها دانست.

دكتر "حسن نافعه" در گفت و گو با شبكه خبري العالم ، سخنان نخست وزير رژيم صهيونيستي در مجمع عمومی سازمان ملل درباره برنامه هسته اي ايران را تکراری عنوان کرد و گفت: تنها نکته مهم آن تعيين خط قرمز براي غني سازي اورانيوم درايران بود.

وی اظهار داشت: نتانياهو در صدد است با وادار کردن رقباي انتخابات رياست جمهوري آمريكا به اتخاذ سیاستی جديد ضد ايران، آمریکا را در حمله به این کشور گرفتار کند.

نافعه افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی اکنون مطمئن شده است كه هيچ كس در آمریکا نمي تواند برای مشارکت در جنگ علیه ایران چراغ سبز را روشن کند.

حسن نافعه خاطرنشان کرد که هدف رژیم صهیونیستی  از فضا سازي ها دو چيز است: نخست گرفتار كردن آمريكا با استفاده از فرصت رقابت بر سر رياست جمهوري اين كشور؛ دوم جريان سازي درباره خطر ايران به منظور سرپوش گذاشتن بر يهودي سازي قدس و نقض حقوق فلسطيني ها.

استاد علوم سياسي دانشگاه قاهره تاكيد كرد که رژیم صهیونیستی اساسا نمي خواهد ايران به فن آوري هسته اي دست پيدا كند، بنابراين حتي اگر این رژیم 100 درصد اطمينان يابد كه ايران هيچ گونه برنامه نظامي هسته اي ندارد و قصد ندارد بمب بسازد، دست از اقدامات تحريك آميز خود بر ضد ايران برنخواهد داشت.

نافعه ادامنه داد: جمهوري اسلامي ايران نيز مصمم است در كسب فن آوري هسته اي با مقاصد صلح آميز تا بيشترين حدي كه مي تواند پيشرفت كند، و دستيابي به اين هدف نيازمند غني سازي اورانیويم است.

وي درباره ادعاي نتانياهو مبني بر اين كه زمان براي راه حل ديپلماتيك براي موضوع هسته اي ايران رو به پايان است، گفت: منظور نتانياهو اين است كه برنامه ايران به حدي از پيشرفت رسيده است كه برای  این رژیم خطر محسوب می شود، بنابر این ممکن است این امر نتانياهو را به برداشتن گام هايي وادار کند كه آينده رژيم صهيونيستي را تحت تاثیر قرار دهد.

 

21:42.28

 

26



پربیننده ترین خبرها