امارات خوستار از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه است

امارات خوستار از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه است
شنبه 24 شهريور 1397 - 12:47

امارات می‌خواهد روابط دیپلماتیک با سوریه را بطور غیر مستقیم از سر بگیرد.

العالم - سوریه

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی نوشت: الاخبار با خبر شد محمد بن حماد الشامسی نائب رئیس شورای عالی امنیت ملی دولت امارات در اوائل ژوئیه گذشته به دمشق سفر کرد. وی در این سفر با افسر بلند پایه سوری دیدار کرد. به احتمال زیاد وی با سرتیپ دیب زیتون رئیس اداره کل اطلاعات کل سوریه دیدار کرده است. شورای عالی امنیت ملی بالاترین مقام امنیتی در امارات است که رئیس دولت امارات ریاست آن را برعهده دارد.

در اطلاعات به دست آمده مشخص شد الشامسی با میزبان سوری خود موضوعات امنیتی و راه‌های از سر گیری روابط بین دو کشور را بررسی کرد. روابط بین سوریه و امارات از سوی امارات از آغاز جنگ سوریه بر اثر فشار‌هایی که عربستان سعودی بر ابوظبی وارد کرد، به حال تعلیق درآمد. 

اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد طرف اماراتی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور اشتیاق نشان داد، اما ابوظبی اصرار دارد باعث خشم ریاض نشود. 

در همین زمینه طرف اماراتی احتمال «از سر گیری غیر مستقیم» روابط را مطرح کرد که به این منظور حمد سعید الشامسی سفیر امارات در بیروت اداره امور سفارت امارات در دمشق را بر عهده گیرد. اطلاعاتی درباره پاسخ سوریه به این «پیشنهاد» و اینکه فرستاده امارات بطور مستقیم وارد فرودگاه بین المللی دمشق شد یا اینکه از طریق بیروت به دمشق رفت به دست نیامده است. 

مشخص است دو کشور در سال‌های بحران در سوریه سطح خاصی از گرمی روابطشان را حفظ کردند و به ارتباط از طریق کانال‌های امنیتی ادامه دادند به ویژه اینکه طرفین دشمن مشترکی دارند که گروه «اخوان المسلمین» است. بخش کنسولی سفارت سوریه در ابوظبی (در این سالها) به خدماتش به سوری‌های مقیم امارات ادامه داده است.

خبرگزاري صداوسيما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها