در نشست ژنو پیرامون سوریه مطرح شد؛

نماینده سوریه در سازمان ملل: کمیته حقیقت یاب در تعداد شهروندان در ادلب، مبالغه می کند

نماینده سوریه در سازمان ملل: کمیته حقیقت یاب در تعداد شهروندان در ادلب، مبالغه می کند
دوشنبه 26 شهريور 1397 - 17:09

نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست ژنو گفت: کمیته حقیقت یاب از ابزار ارعاب برای جلوگیری از اقدام ارتش سوریه در آزادسازی ادلب استفاده می کند.

العالم - سوریه 

ژنو - «حسام الدين آلا » نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: کمیته حقیقت یاب از ابزار ارعاب برای جلوگیری از اقدام ارتش سوریه در آزادسازی ادلب استفاده می کند.

وی تصریح کرد: کمیته حقیقت یاب مانند برخی از مسئولان سازمان ملل، در تعداد شهروندان در ادلب، مبالغه می کند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه بارها بر پایبندی خود به قوانین بین المللی انسان دوستانه در کلیه عملیات نیروهای مسلح خود تاکید کرده است.

آلا افزود: سوریه همه تدابیر و اقدامات ممکن برای حمایت از شهروندان را در جریان عملیات آزاد سازی مناطق آنان از سلطه گروه های مسلح تروریستی در غوطه شرقی و جنوب سوریه و دیگر مناطق کشور به کار گرفته است.

وی درباره استان ادلب گفت که سوریه تصمیم به آزادسازی این منطقه از اشغال گروه جبهه النصره دارد که نام آن از سوی شورای امنیت در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد.

وی همچنین گفت که دولت سوریه می خواهد که خواسته های مردم از خود را مبنی بر گسترش سلطه دولت بر اراضی سوریه با هدف حفاظت از آن ها در برابر جنایت های تروریست ها تحقق بخشد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: سوریه با جانبداری از گزارش های کمیته های حقیقت یاب بین الملل مخالف است و با تعامل منفی و سیاسی کاری با این گزارش ها را در ارتباط با جنایت های جنگی و نقض قوانین بین الملل از سوی نیروهای ترکیه و مزدوران آن در شمال سوریه مخالف است و اقدامات تجاوزکارانه این نیروها را محکوم می کند.

به گفته وی، سوریه همچنین جنایت های نیروهای غیرقانونی ائتلاف به سرکردگی آمریکا و هم پیمانانش در شمال شرق سوریه و جنایت های سه جانبه متجاوزان علیه سوریه را که به منزله نقض آشکار قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل به شمار می رود، محکوم می کند.

پربیننده ترین خبرها