چین ادعای ترامپ درباره مداخله پکن در انتخابات آمریکا را رد کرد

چین ادعای ترامپ درباره مداخله پکن در انتخابات آمریکا را رد کرد
پنج‌شنبه 5 مهر 1397 - 14:21

وزیر خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر دخالت چین در انتخابات آمریکا گفت که پکن هرگز در مسائل دیگر کشورها مداخله نکرده است.

العالم - آسیا

«وانگ یی» وزیر خارجه چین، ادعای «دونالدترامپ» رئیس جمهور آمریکا  مبنی بر دخالت چین در انتخابات آمریکا را رد کرد.

به نوشته روزنامه «چاینا دیلی»،  وانگ یی در نیویورک گفت که چین همیشه به اصول عدم مداخله، پایبند بوده است و انتظار دارد دیگر کشورها نیز به همین شیوه رفتار کنند.

وزیر خارجه چین در ادامه گفت، عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها سنت سیاست خارجی چین است و این سیاست به طور گسترده از سوی جامعه جهانی تحسین شده است.

وی افزود: «ما در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکرده‌ایم و نخواهیم کرد و هیچ اتهام بی‌پایه و اساسی که علیه چین مطرح شود را نمی‌پذیریم».

وانگ یی گفت: «ما از دیگر کشورهای جهان می‌خواهیم که از اصول موجود در منشور سازمان ملل که از مداخله در مسائل دیگر ملت‌ها ممانعت می‌کند، پیروی کنند».

روز  گذشته ترامپ در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد چین تلاش کرده است در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره که قرار است ۲۸ نوامبر برگزار شود، مداخله کند. او از پکن خواست که در امور داخلی آمریکا مداخله نکند.

ترامپ همچنین گفته بود، وی اولین رئیس جمهور آمریکا است که چین را در زمینه تجاری به چالش کشانده است. با آغاز دوران ریاست جمهوری ترامپ، واشنگتن جنگ تجاری علیه چین به راه انداخته است و بر بخش زیادی از کالاهای تولید چین تعرفه اعمال کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها