ولید المعلم: به دنبال دریافت سامانه «S 400» از روسیه هستیم

ولید المعلم: به دنبال دریافت سامانه «S 400» از روسیه هستیم
جمعه 6 مهر 1397 - 20:28

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با همتای روس خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روسیه خواست سامانه دفاعی قوی‌تری از «اس 300» به سوریه تحویل دهد.

العالم- سوریه 

«ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با همتای روس خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل از روسیه خواست سوریه را مجهز به سامانه‌های دفاعی قوی‌تر کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی «روسیا الیوم»، المعلم طی این دیدار با «سرگئی لاوروف» گفت که «ما از روسیه می‌خواهیم سامانه قوی‌تری از "اس ۳۰۰" در اختیار سوریه قرار دهد. دولت سوریه تمایل دارد به سامانه اس ۴۰۰ روسیه دست یابد».

وزیر امور خارجه سوریه همچنین ابراز امیدواری کرد که سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ تا دو هفته دیگر وارد سوریه شود.

۲۶ شهریور، ۴ فروند جنگنده رژیم صهیونیستی از طریق دریای مدیترانه وارد حریم هوایی سوریه شدند و به مواضعی در استان لاذقیه حمله کردند که در جریان مقابله پدافند موشکی سوریه با پرنده‌های متجاوز یک فروند هواپیما نظامی روس با ۱۵ سرنشین به اشتباه هدف پدافند قرار گرفت و سرنگون شد.

وزارت دفاع روسیه بعد یک هفته تحقیق رژیم صهیونیستی را مسئول سرنگونی این هواپیما دانست و تأکید کرد که جنگنده‌های این رژیم با نزدیک شدن به هواپیمای روس باعث شدند پدافند سوریه به آن شلیک کند.

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با لاوروف گفت که دمشق از اوضاع استان ادلب که در اشغال گروه‌های مسلح و تروریستی است، راضی است.

ولید المعلم همچنین از لاوروف به دلیل حصول توافق سوچی با ترکیه که خواستار ایجاد منطقه خالی از سلاح به مساحت ۱۵ کیلومتر مربع است، تقدیر و تشکر کرد.

اخیر رؤسای روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه بر سر عملیات و ایجاد مناطقی برای غیرنظامیان در استان ادلب واقع در شمال سوریه به توافق رسیدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها