آخرین تحولات سوریه و روند آستانه محور دیدار ظریف و المعلم در نیویورک

آخرین تحولات سوریه و روند آستانه محور دیدار ظریف و المعلم در نیویورک
شنبه 7 مهر 1397 - 09:53

وزرای خارجه ایران و سوریه در نیویورک درباره آخرین تحولات سوریه و روند آستانه و موضوعات مربوط به فرآیند صلح در سوریه به رایزنی پرداختند.

العالم - سوریه

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد با «ولید المعلم» همتای سوریه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

آخرین تحولات سوریه، روند آستانه و مسایل مربوط به فرآیند صلح در این کشور محور اصلی مذاکرات وزرای خارجه ایران و سوریه در نیویورک بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در مدت حضورش در نیویورک با وزرای خارجه آلمان، کره جنوبی، ونزوئلا، پرتغال، رومانی، اسلوونی، نروژ، سوئد و پاراگوئه دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی به رایزنی پرداخت.

ظریف پیش از این نیز با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، عمان، هند، چین و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و یان کوبیش نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور عراق دیدار و گفت وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین ضمن شرکت در نشستی با حضور وزرای خارجه 1+4 درباره برجام در نشست سه جانبه ای با حضور همتایان ترکیه ای و روس خود درباره توافق ادلب و اوضاع سوریه نیز حضور یافت.

پربیننده ترین خبرها