خوش‌وبش وزرای خارجه بحرین و سوریه برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱

خوش‌وبش وزرای خارجه بحرین و سوریه برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۱
يکشنبه 8 مهر 1397 - 00:21

وزرای خارجه بحرین و سوریه برای نخستین بار پس از آغاز بحران سوریه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر مصافحه کردند.

العالم-سوریه

«خالد بن احمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین و «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه امروز شنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر خوش‌و‌بش کردند.

به گزارش پایگاه خبری مرآة البحرین، دو مسئول بحرینی و سوری ضمن خوش‌وبش، با یکدیگر مصافحه کردند.

این اولین مصافحه روسای دستگاه دیپلماسی سوریه و بحرین از سال ۲۰۱۱ میلادی همزمان با آغاز بحران سوریه محسوب می‌شود.

وزیر خارجه بحرین در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه الحیاة چاپ لندن اذعان کرد که کشورش به «معارضان» سوری سلاح می‌دهد.

پایگاه خبری الیوم السابع به نقل از کارشناسان اعلام کرد که این خوش‌وبش نشان دهنده تمایل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به برقراری ارتباط دیپلماتیک با دمشق است.

 

سوریه از ابتدای بحران سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون شاهد تعلیق عضویت این کشور در اتحادیه عرب و قطع روابط دیپلماتیک تعداد زیادی از کشورهای عربی است.

دولت‌های عراق و روسیه در فرودین ماه سال جاری از اتحادیه عرب خواسته بودند، تعلیق عضویت سوریه در این اتحادیه را لغو کند تا بار دیگر دمشق در این اتحادیه باشد؛ اما این درخواست با مخالفت برخی کشورهای عربی و به ویژه عربستان سعودی مواجه شد.

اتحادیه عرب در نوامبر 2011 در تکمیل فشارهای غرب بر دولت قانونی سوریه برای به زانو درآوردن دمشق در برابر تروریست ها، عضویت این کشور را به حالت تعلیق درآورد.

مسئولان سوری بارها مخالفت خود را با بازگشت به اتحادیه عرب اعلام و این اتحادیه را شریک در توطئه نابودی کشورشان و بی ثبات کردنش متهم کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها