«نیچروان بارزانی»: هیچ تنشی با اتحادیه میهنی کردستان عراق نداریم

«نیچروان بارزانی»: هیچ تنشی با اتحادیه میهنی کردستان عراق نداریم
يکشنبه 8 مهر 1397 - 09:31

نخست وزیر منطقه کردستان عراق پس از شرکت در انتخابات پارلمانی این منطقه، تاکید کرد که حزبش هیچ تنشی با حزب اتحادیه میهنی ندارد.

العالم- عراق 

 «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق، پس از شرکت در انتخابات پنجمین دوره پارلمان این منطقه در یک کنفرانس خبری حاضر شد.

به نوشته پایگاه خبری «شفق نیوز»، بارزانی از تمامی شهروندان منطقه کردستان خواست تا پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و با حفظ امنیت، موجب برگزاری انتخاباتی سالم و منظم شوند و به قوانین کمیساریای عالی انتخابات درباره رای‌گیری امروز احترام بگذارند.

نخست‌وزیر منطقه کردستان همچنین از کلیه نهادهای امنیتی منطقه کردستان خواست تا به کمیساریای انتخابات کمک کنند.

وی افزود: ما امیدواریم که این انتخابات انگیزه‌ای برای انتخاب افرادی باشد که به کردستان خدمت می‌کنند تا با هم  بتوانیم منطقه کردستان را از مرحله‌ای به مرحله دیگر سوق دهیم.

نخست‌وزیر منطقه کردستان در پاسخ به سوالی درباره فضای تنش در روابط میان دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی، اظهار داشت:  این امور در مرحله تبلیغات انتخاباتی اتفاق می‌افتد و تاکید می‌کنم که هیچ تنشی در روابط ما با اتحادیه میهنی وجود ندارد.

نیچروان بارزانی تصریح کرد: به نفع کردستان است که ما درباره نامزد ریاست‌جمهوری به توافق برسیم.

از ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه ۳۰ سپتامبر) به وقت عراق، انتخابات پنجمین دوره پارلمان منطقه کردستان آغاز شد و دو میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۱۴ نفر از شهروندان منطقه کردستان مجازند که در این انتخابات عمومی شرکت کنند و احزاب شرکت‌کننده در این انتخابات انتظار دارند که شمار زیادی از شهروندان حائز شرایط رأی‌دهی در این انتخابات حضور یابند.

بر اساس این گزارش، ۴۶ سازمان محلی و ۳۰ سازمان بین‌المللی ناظر بر روند رای‌گیری در این انتخاباتند.

کمیساریای عالی و مستقل انتخابات و همه‌پرسی در منطقه کردستان نیز اعلام کرده است که شمارش آراء نیز از ساعت ۱۸ عصر امروز آغاز و نتایج اولیه طی ۷۲ ساعت پس از آن، اعلام خواهد شد.

۲۹ تشکل و فهرست انتخاباتی در منطقه کردستان عراق برای کسب ۱۱۱ کرسی پارلمانی با یکدیگر رقابت خواهند کرد و ۳۰ درصد از نامزدها زن هستند و یازده کرسی پارلمانی نیز به اقلیت‌های قومی و دینی در این منطقه اختصاص یافته است.

فارس 

پربیننده ترین خبرها