واکنش‌ کردهای شرق سوریه به حمله موشکی ایران

واکنش‌ کردهای شرق سوریه به حمله موشکی ایران
دوشنبه 9 مهر 1397 - 18:53

یکی از فرماندهان نظامی شبه‌نظامیان کُرد در شرق سوریه به حمله موشکی دوم ایران به شرق سوریه به مواضع گروه تروریستی داعش، واکنش نشان داد.

العالم-سوریه

 «لیلوی العبدالله» سخنگوی اتاق عملیات «عاصفة الجزیره» (توفان جزیره) وابسته به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -که بیشتر نیروهای آن کُردهای شمال سوریه هستند- به حمله موشکی ایران به شرق سوریه، واکنش مثبتی نشان داد.

خانم لیلوی العبدالله به شبکه خبری «RT» روسیه گفت: حمله (موشکی) ایران مانع فرار عناصر باقی‌مانده داعش از مناطقی شده که در محاصره نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق رود فرات (در شرق سوریه) است. 

این مقام نظامی کرد گفت: داعش تلاش می‌کرد از مناطق محاصره شده از طرف نیروهای دموکراتیک سوریه در شرق فرات به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه فرار کند اما سپاه پاسداران ایران با حملات موشکی به آن، عملیات فرار عناصر داعش را متوقف کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حادثه تروریستی اخیر اهواز بامداد امروز دوشنبه (دهم مهر) مقر تروریست‌ها و سران گروهک‌های تکفیری را در شرق فرات در سوریه هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار داد.

ساعت دو بامداد امروز (نهم مهرماه 1397)، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه پاسداران طی عملیاتی با نام «ضربت محرم» با شش فروند موشک بالستیک زمین به زمین از کرمانشاه، مقر سرکردگان تروریستها در کشور سوریه (منطقه البوکمال در شرق فرات) را در فاصله 570 کیلومتری هدف قرار داد.

فارس

پربیننده ترین خبرها