مسکو از بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان برای ارسال «اس-300» به سوریه استفاده می‌کند

مسکو از بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان برای ارسال «اس-300» به سوریه استفاده می‌کند
دوشنبه 9 مهر 1397 - 23:24

روسیه در عملیات ارسال سامانه دفاع موشکی «اس-300» به دمشق از بزرگترین هواپیماهای ترابری نظامی جهان استفاده می‌کند.

العالم-سوریه

 روسیه که از هفته گذشته ارسال سامانه قدرتمند موشکی «اس -300» به سوریه را آغاز کرده، در این عملیات از بزرگترین هواپیماهای نظامی جدید خود به نام «آنتونوف -124 روسلان» استفاده می‌کند.

 وبگاه «تایمز اسرائیل» دوشنبه شب به وقت تهران نوشت: آنتونوف -124 که در غرب به «کاندور» معروف است، بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی در جهان محسوب می‌شود. البته برخی منابع «آنتونوف -225 ماریا» را  بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان می‌دانند.

روزنامه «یدیعوت آحارانوت» نیز نوشت که هواپیماهای باربری نظامی روسیه در روزهای گذشته از مسیر روسیه به سوریه رصد شده‌اند.

روسیه اعلام کرده که عملیات  ارسال سامانه اس-300 به دمشق را جمعه گذشته با وجود اعتراض تل آویو آغاز کرده است.

سامانه اس-300

گفته می‌شود نخستین هواپیمای «آنتونوف - 124 روسلان پنجشنبه گذشته در پایگاه هوایی حمیمم نزدیکی لاذقیه به زمین نشست.

به نوشته تایمز اسرائیل، تجهیز ارتش سوریه به این سامانه‌های قدرتمند نگرانی مقام‌های صهیونیستی را موجب شده به طوری که یک مقام ارشد این رژیم گفت که دستیابی سوریه بهاس -300 چالشی جدی برای ما محسوب می‌شود.

این مقام رسمی صهیونیستی گفت: «سامانه اس-300 چالشی برای اسرائیل است. ما در حال بررسی راه‌های مقابله با این سامانه با روش‌های مختلف و نه لزوما جلوگیری از ارسال  آن‌ها هستیم.»

 این در حالی است که گفته می‌شود با ارسال سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی و تجسسی روسیه به سوریه، از این به بعد تمامی پروازها از عربستان، سرزمین‌های اشغالی و اروپا رصد خواهند شد.

 به نوشته وبگاه «میدل ایست مانیتور» «ولادیمیر میخایف» معاون شرکت دولتی سازنده تجهیزات الکترونیکی در این زمینه گفت: «ما نه تنها متوجه ورود هر پرنده‌ای به فضای منطقه می‌شویم، بلکه حتی عملیات یک هواپیما از باند فرودگاه در اسرائیل، عربستان و حتی اروپا را نیز متوجه خواهیم شد.»

فارس

پربیننده ترین خبرها