عملیات جدید قاچاق آثار باستانی سوریه به اردن ناکام ماند

عملیات جدید قاچاق آثار باستانی سوریه به اردن ناکام ماند
سه شنبه 10 مهر 1397 - 12:10

رئیس اداره آثار باستانی استان درعا در جنوب سوریه اعلام کرد که این مرکز با همکاری پلیس این استان توانست یک محموله اشیاء عتیقه را که متعلق به دوره رومیها بوده، کشف و ضبط کند.

العالم - سوریه

مرکز آثار باستانی استان درعا در جنوب سوریه، یک عملیات قاچاق اشیاء عتیقه را ناکام گذاشت.

«محمد خیر نصر الله» رئیس اداره آثار باستانی استان درعا اعلام کرد که این مرکز با همکاری پلیس این استان توانست یک محموله اشیاء عتیقه را در این استان کشف و ضبط کند که در حال قاچاق به اردن بود.

نصرالله در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی (سانا) خبر داد که این آثار باستانی متعلق به دوره رومی‌ها بوده و در یکی از مزرعه‌های منطقه «الطبریات» از توابع شهرک «تل شهاب» واقع در ریف غربی درعا در نزدیکی مرزای اردن کشف شده است.

وی تصریح کرد که این آثار باستانی از طریق خریداران عتیقه آماده قاچاق بوده است؛ خریدارانی که از حضور گروههای تروریستی در این منطقه سوء استفاده نموده و آثار باستانی را جمع کردند.

«محمد مسکور» مسئول منطقه درعا در همین راستا اعلام کرد که گشتی‌های امنیت داخلی برای بازپسگیری این آثار باستانی کمک کردند و این آثار را به موزه ملی بازگرداندند.

مسکور همچنین تأکید کرد که هوشیاری و بیداری مردم محلی این منطقه برای دومین بار باعث شده است که تلاش برای قاچاق آثار باستانی ناکام بماند.

«وائل کیوان» رئیس بخش حفاری نیز اعلام کرد که این آثار باستانی شامل دو تاج، یک درِ سنگی و ابزارهایی بوده است که انسان‌ها در دوران باستان (رومی‌ها) از آن استفاده می‌کردند.

مرکز آثار باستانی درعا با همکاری رئیس پلیس این استان ماه گذشته نیز عملیات قاچاق یک مجسمه باستانی را که متعلق به دوره آرامی بود، از شهرک «المزیریب» در ریف غربی درعا ناکام گذاشت.

گروههای تروریستی حاضر در درعا طی سالهای گذشته دست به قاچاق هزاران قطعه باستانی زده و از مرزهای اردن این قطعات را از سوریه خارج کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها