انگلیس و آلمان توافقنامه نظامی امضا کردند

انگلیس و آلمان توافقنامه نظامی امضا کردند
شنبه 14 مهر 1397 - 05:42

توافقنامه همکاری نظامی میان انگلیس و آلمان به امضا رسید.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، انگلیس روز جمعه یک توافقنامه همکاری نظامی با آلمان امضا کرد که در آن بر التزام لندن در کمک به حفاظت از اروپا در برابر تهدید های امنیتی در آینده تاکید دارد.

 این توافقنامه در حالی به امضا رسید که گفتگوها درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به مرحله مهم و سرنوشت ساز خود رسیده است. شاید از مهمترین نکات گفتگو برای دولت انگلیس در فرایند مذاکرات برای خروج احتمالی از اتحادیه اروپا این باشد که این کشور نقش محوری در امنیت اروپا پس از خارج شدن از این اتحادیه اروپا ایفا خواهد کرد، چون انگلیس بالاترین هزینه را در زمینه دفاعی دارد. توانایی نظامی انگلیس برتری قابل توجهی نسبت به ظرفیت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا به غیر از فرانسه دارد. دستگاههای دیپلماتیک و اطلاعاتی انگلیس نیز از بهترین ها در اروپا از لحاظ ظرفیت ها و منابع هستند.

انگلیس و آلمان در امضای این سند همکاری که در آن به خروج از اتحادیه اروپا اشاره ای نشده است، اعلام کردند: ما پایه های اتحادیه اروپا را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) تقویت و در امنیت اروپا مشارکت خواهیم کرد و انعطاف پذیری اروپا را در مقابله یا تهدید های امنیتی بهبود می بخشیم .

این توافقنامه میان وزیران دفاع انگلیس و آلمان در پایگاه نظامی ارتش انگلیس واقع در غرب آلمان به امضا رسید. طرفین در این توافقنامه بر تصمیم خود در تعمیق و تقویت روابط دو کشور با هدف تحقق اهداف دفاعی و امنیتی مشترک تاکید کردند و مطابق آن، نیروهای دریایی ، هوایی و زمینی با هم همکاری خواهند کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها