ادعای رسانه آمریکایی: آمریکا جنگنده‌های «اف-22» خود را به جدال با «اس-300» سوریه می‌فرستد

ادعای رسانه آمریکایی: آمریکا جنگنده‌های «اف-22» خود را به جدال با «اس-300» سوریه می‌فرستد
شنبه 14 مهر 1397 - 20:38

برخی منابع رسانه‌ای از احتمال استقرار جنگنده‌های رادار گریز «اف-22» و «اف-16» آمریکا در منطقه به تلافی استقرار سامانه موشکی «اس-300» روس‌ها در سوریه خبر دادند.

العالم - آمریکا

یک رسانه آمریکایی به تازگی مدعی شده که نیروی هوایی آمریکا شاید از جنگنده‌های «اف-22 رپتور» و «اف-16 سی جی» برای گریز از سامانه موشکی «اس-300 » ساخت روسیه مستقر در سوریه استفاده کند.

خبرگزاری «اسپوتنیک» عصر شنبه به نقل از این رسانه آمریکایی نوشت: آمریکا از این جنگنده‌ها در اوائل حمله نظامی به سوریه نیز استفاده کرده بود.

 این مجله آمریکایی در ادامه نوشت که واشنگتن احتمالا مجبور به استفاده مجدد از چنین تاکتیکی و استقرار جنگنده‌های اف-22  در نزدیک نواحی تحت احاطه دولت سوریه  می‌شود.

مسکو اخیرا اعلام کرده که سامانه قدرتمند موشکی اس-300 را در واکنش به حمله جنگنده‌های صهیونیستی به یک فروند هواپیمای شناسایی «ایلوشین» خود که منجر به مرگ 17 سرنشین آن شد، به سوریه ارسال می‌کند.

این در حالی است که منابع خبری هفته گذشته از ارسال این سامانه به سوریه خبر دادند.

وزیر خارجه آمریکا نیز چهارشنبه گذشته در واکنش به این مسئله ارسال سامانه موشکی اس-300 ساخت روسیه به سوریه را «خطرناک» توصیف کرد.

خبرگزاری «رویترز» نوشت: «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، ارسال این سامانه موشکی ساخت روسیه به سوریه را «تشدید کننده خطرناک اوضاع» توصیف کرد.

بر این اساس، روسیه عملیات ارسال این سامانه موشکی به سوریه را از سه‌شنبه گذشته شروع کرد. گفته می‌شود که روسیه در این عملیات از بزرگترین هواپیمای ترابری نظامی جهان استفاده کرده است.

«ولادیمیر میخایف» معاون یک شرکت دولتی روسی سازنده تجهیزات الکترونیکی در زمینه قدرت سامانه اس-300 گفت: «ما نه تنها متوجه ورود هر پرنده‌ای به فضای منطقه می‌شویم، بلکه حتی عملیات یک هواپیما از باند فرودگاه در اسرائیل، عربستان و حتی اروپا را نیز متوجه خواهیم شد.»

تحلیلگران نظامی از سامانه اس-300 به عنوان شکارچی جنگنده‌های «اف-15» و «اف-16» آمریکا یاد می‌کنند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها