سفیر هند در تهران مطرح کرد

تعیین تکلیف مبادلات پولی - مالی ایران و هند با مشخص شدن ساز و کار اروپایی‌ها

تعیین تکلیف مبادلات پولی - مالی ایران و هند با مشخص شدن ساز و کار اروپایی‌ها
يکشنبه 15 مهر 1397 - 08:47

سفیر هند در تهران در مورد آخرین وضعیت استفاده از واحد پول ملی دو کشور برای انجام مبادلات تجاری گفت: در این زمینه گفت‌وگوها انجام شده البته ساز و کار اروپایی‌ها هم باید مشخص شود.

العالم- ایران/ سیاسی 

سائوراب کومار با اشاره به اهمیت بندر چابهار گفت: بندر چابهار بسیار اهمیت دارد و تاکنون پیشرفت‌ خوبی  در این زمینه داشته‌ایم. همان طور که اطلاع دارید طبق توافق سال گذشته از آن استفاده کرده‌ایم، زمان و شرایط سخت و چالش برانگیزی را در پیش رو داریم که البته کشورها باید در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند تا در این شرایط ببینیم چه کاری از دست ما بر می‌آید.

سفیر هند در تهران همچنین درباره استفاده از واحد پولی روپیه-ریال به جای دلار در مبادلات تجاری و اقتصادی هم اظهار کرد: این موضوع مساله مهمی است، در این مورد طرف ایرانی هم باید تلاش کند، ما از طرف ایرانی دعوت کرده‌ایم تا در جریان سفر به هند موضوعات پیگیری شود.

این دیپلمات هندی همچنین تصریح کرد: در این زمینه ساز و کار اروپایی‌ها هم باید مشخص شود، البته در این مورد زمانی هم که آقای ظریف، وزیر خارجه ایران به هند سفر داشت، گفت‌وگوهایی انجام شد، اکنون در ماه اکتبر هستیم، امیدوارم با طرف ایرانی کار را شروع کنیم.

هند و ایران توافق‌نامه‌ای برای توسعه ظرفیت بندر چابهار امضا کرده‌اند و پیمان سه جانبه‌ای نیز سال گذشته در تهران میان سران سه کشور ایران، هند و افغانستان برای اتصال این سه کشور به هم از طریق بندر چابهار به امضا رسیده است.

در سفری هم که اخیرا عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه به کابل داشت طی نشست سه جانبه ایران، افغانستان و هند توافقات قبلی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی‌، ترانزیتی و استفاده سه جانبه از بندر چابهار پیگیری  شد .

ایسنا

پربیننده ترین خبرها